De beste bøkene 2013

Categories H bok

Her er kremen av bøker jeg har lest i 2013. Disse bare MÅ du lese!

Alle de andre bøkene jeg har lest i 2013 finner du i kategorien “bøker” i sidemenyen til høyre.

 

 Thirteen Reasons why

Den første boka jeg vil anbefale er en bok som passer veldig godt til tenåringer. En ung jente har tatt livet sitt, og etterlater et kasettbånd med tretten grunner – tretten personer som er grunnen til at hun endte sitt eget liv. Creepy, spennende og lettlest.

The Hunger Games Triology

Jeg er utrolig glad for at jeg leste bøkene i The Hunger Games triologien før jeg så noen av filmene. Den første og siste var favorittene, så gjør deg selv en tjeneste å les den siste boka Mockingjay før filmen kommer ut! Opprørende, rørende, nervepirrende og ytterst spennende!

 

Love in the present tense

En herlig bok om kjærligheten til et barn, med nok av drama, kjærlighet og alt en god bok skal ha. Holder på spenningen, og krever at du leser videre!

 Egentlig har jeg lyst til å anbefale mange flere av bøkene som jeg har lest. Men jeg har jo allerede gjort det, egentlig. Så ta en tur innom bok-kategorien hvis du er interessert 🙂

 

Akkurat nå holder jeg på å lese Narnia-serien. På nytt blir jeg tatt inn i en magisk verden. På nytt blir jeg overveldet over hvor bra den er skrevet. På nytt blir jeg inspirert av Lewis’ gode paralleller til sin tro. På nytt elsker jeg følelsen av å være et barn som oppdager en stor hemmelighet.

Hva har du lest som har gjort noe med deg i 2013? 🙂

#bok #bøker #litteratur #anbefaling #anbefalt #engelsk

4 kommentarer

4 thoughts on “De beste bøkene 2013

  1. Flink du er å lese bøker. Jeg blir bare så oppslukt i dem, at det ikke er så ofte jeg kan gjøre det. (Da jeg glemmer alt rundt meg), men gleden over bøker ja den er der 🙂

  2. fjellgeitbundingen: Ja, jeg har det på samme måten, og leser derfor mye mindre nå som jeg studerer (må prioritere pensum først).. Men i fjord hadde jeg jo en del god engelsk barnelitteratur på pensumlista, så det hjalp jo på 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *