Romeo and Juliet

Categories H bok

 ‘O, Romeo, Romeo, Wherefore art thou Romeo. Refuse thy father and deny thy name. And if not be sworn my love, and I will no longer be a Capulet. ‘

 

 

Boktittel: Romeo and Juliet"Romeo and Juliet - level 3" av William Shakespeare

 

Forfatter: William Shakespeare

 

Innhold: De fleste kjenner nok historien om de to unge elskerne som mister livet på tragisk vis på grunn av gamle fordommer og nye misforståelser, men det er noe spesielt med å lese historien på originalspråket. Shakespeare skriver med rim og rytme, og et nydelig poetisk språk som nesten ikke kan unngå å gjøre deg facinert til tider.

 

Min mening:Jeg skal ikke nekte for at det var litt tungt å lese Shakespeare, men det var også veldig givende og moro! Det fine språket og de dramatiske ordene fra slutten av 1500-tallet gjør dette til en klassiker du ikke bør gå glipp av!

 

Terningkast: 5. Nydelig skrevet. Men litt tung. Jeg anbefaler boka til deg som liker å lese og er relativt god i engelsk. Hvis ikke kan du jo alltids se filmen 🙂

 

BildeKilde

Selv om jeg liker å lese må jeg innrømme at det er godt å være ferdig med noen av disse tyngre bøkene som står på lese-lista for skoleåret. Men enda har jeg en del engelske klassikere på lista mi…

2 kommentarer

2 thoughts on “Romeo and Juliet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *