Hvorfor Teamtur?

Categories G Reise og ferie

Nå har jeg akkurat reist på teamtur, men dette er et forhåndsskrevet innlegg. Jeg reiser altså på team til Slovakia med buss sammen med nesten 40 andre ungdommer i menigheten for å støtte et kristent arbeid blandt sigøynerne der nede.
Dette blir min sjette teamtur på seks år, og jeg er enda ikke lei. Så hva er det som er så vanvittig stas med Teamtur??

*For det første får man se en helt annen side av et land når man er på team. Det er ikke bare de flashy turist-stedene man får se, men man får ofte et innblikk i hvordan kulturen er og hvordan de vanskeligstilte har det.

Ukraina, 2013

 

*For det andre, er det enormt viktig for meg at jeg kanskje gjør en liten forskjell for andre. Ved å dele ut mat, jobbe frivillig og fortelle et godt budskap kan vi kanskje gjøre noen sitt liv litt bedre.

Nederland, 2010

*En tredje ting som er helt super er at man blir så godt kjent innad i gjengen. Man får rett og slett venner for livet!

 

*Og sist men ikke minst blir man mye bedre kjent med Gud. Man ser at Han lever og Virker. Man kan oppleve Hans nærvær og Hans mirakler og forstå litt mer av hvordan Gud ser på oss 🙂

 

I år går turen som nevnt til Slovakia. Det eneste jeg vet er at vi skal tibringe en del tid med Sigøynere. Ellers får vi ta det som det kommer 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *