Oslotur i finværet

Categories G Reise og ferie

En av dagene hos pappa tok vi turen til Oslo. Alle hadde sine ønsker for dagen. Pappa ville til Munch-museet, jeg ville på Stoff og Stil, Anders ville på Outland og Solvår ville på XXL.

Det første vi gjorde var å ta turen innom Stoff og Stil. Jeg handlet for litt for mye penger. Så gikk vi utenfor og snublet over et sted som hadde “Byens beste pølse”. Jeg er ikke en stor fan av pølse, og tok heller en fish and chips.

 

Etterpå stod Munch-museet for tur. Jeg ble overrasket over hvor mange munch-bilder jeg kjente igjen. Det var liksom ikke bare skrik.

Fikk ikke ta noen bilder inne i galleriet, så de ovenfor er funnet på nettet.

 

Etter å ha studert Edvard Munch i en times tid tok vi oss en liten runde i Botanisk Hage. Bare fordi den lå rett ved siden av 🙂

 

Deretter var vi nede i sentrum for å lete etter outland, en butikk som selger spill, manga, og alt mulig rart som lillebror elsker.


Vi fant den plutselig midt inni østbanehallen.

Vi tok også en tur på Grønland, og Ingrid kjøpte selvsagt enda mer tekstiler. To blomstrete stoffer og et med jordbær på ^^

Kule Anders og Pappa med tigeren i tigerstaden.

Dagen i Oslo ble avsluttet på Egon (selvsagt etter at alle sammen hadde brukt masse penger på XXL. To nye bukser og en ny genser til meg!). Jeg tok bilde av pappa sin mat, for den så mye bedre ut enn min (anger).

Artig å bli litt kjent med hovdstaden! Jeg tror jeg (frem til den siste måneden) har kjent til minst fem andre hovedsteder mye bedre enn Oslo. Og det er jo litt feil.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *