Evig Kjærlighet

Categories tanker, tro og filosofi

En dag da jeg var ute å jogget, løp jeg forbi et gammelt ektepar. De tuslet av sted hånd i hånd og så ut til å ha all tid i verden. Plutselig svingte den gråhårede mannen  ned i grøfta. Jeg så forundret på mens han klatret nedover skråningen.

Mannen kom opp fra skråningen med et smil om munnen og en blomst i hånda som han gav til kona si.

Jeg smilte med meg selv resten av joggeturen. Håper jeg får oppleve en kjærlighet og en forelskelse som varer så lenge og blir så sterk. Kjærlighet som aldri blir lei av å gjøre små, fine ting for hverandre, og som ser bort fra alle små “feil”.


          
   
  Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
          den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
          
   
  Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
          er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.
          
   
  Den gleder seg ikke over urett,
          men har sin glede i sannheten.
          
   
  Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
          
   
  Kjærligheten tar aldri slutt.

1.Kor.13.

3 kommentarer

3 thoughts on “Evig Kjærlighet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *