Ferdigsydd Blondekjole

Categories A Hobby

Jeg ryddet nettopp frem symaskinen, og DU, hvor effektiv jeg var da symaskinen først var fremme! På en kveld sydde jeg en posepølse, en kamerapute med ris i, og en halv kjole! Kjolen ble ferdig neste morgen. Jeg brukte en kjøpt kjole som mønster; en jeg liker formen på veldig godt.

 

 

Kjente at det var på tide å få sydd litt; jeg hadde jo store syplaner for sommerferien! Neste prosjekt som jeg skal starte på, er nok kjolen som forloveren min skal ha når jeg gifter meg. Blir kjempespennende!

Da jeg startet på denne kjolen, skulle den egentlig være helt blå (bruker restene etter konfirmasjonskjolen). Men det hvite blondestoffet (som jeg faktisk har kjøpt på loppemarked) lå rett ved siden og trigget kreativiteten. Så jeg hoppet på ideen, og sydde på litt blonder på toppen av kjolen (hadde uansett ikke nok stoff til å dekke skjørtet også). Ble egentlig veldig fornøyd med resultatet 🙂

Det er godt mulig at det vil dukke opp flere kjoler med denne formen på! Og jeg tror kanskje til og med at jeg enda har nok stoff til en som er helt blå også…

9 kommentarer

9 thoughts on “Ferdigsydd Blondekjole

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *