Tur til Ruggesteinen

Categories E Natur og Turer

Ruggesteinen er en gigantisk steinblokk som ligger sånn til at et menneske kan få den til å røre på seg til tross for at den veier 70-80 tonn (!!!). På (bittelille) Haua har vi den største ruggesteinen i Nord-Europa, og derfor er det en av stedene jeg pleier å dra med meg “turister” for å besøke. (Vel, når man ikke har så enormt mye å velge i…) (Joda, vi har masse flott å vise!) Naturen på vei opp er også nydelig. Vinn-Vinn!

 

 

Denne uka har vi hatt besøk av Ingrid Amalie, som er dattera til fadderen min (eller til en venninne av mamma). Hun kom helt i fra Grimstad for å ha arbeidsuke på Haua! Og etter den harde jobbinga i planteskolen var det flere ettermiddager tid for turer. Og en dag gikk turen, som du kanskje allerede har skjønt, til Ruggesteinen. Det er omtrent en halvtime (eller litt mer(?)) å gå. Her er Ingrid Amalie, og ja, det var litt forvirrende å ha to Ingrid’er i samme hus.

 

Uhh, jeg har mange sånn skrive-uvaner til tider. Nå er det visst in med paranteser igjen, ser det ut til (?!?). Men nå bare slenger jeg inn noen bilder av den flotte naturen og annet som dukket opp på turen, tror jeg…


Chessie bare: “Yeey nå er det sommer og badetid!”

Og bare “Ta bilde når jeg rister meg!”

Jeg så en fisk i elva…

 

Og vi laget et hjerte av løvetann (InspirasjonCreds til Marita)

 

Og hvis noen skulle lure på hvilken stein det gjelder, så er den godt merket.

Jepp! Vi klarte begge å få den til å røre på seg!

.Har du hørt om Ruggesteiner før?

Hva tar du med turistene til hvis du skal vise stedet du bor på?

1 kommentar

1 thought on “Tur til Ruggesteinen

  1. Stilig!
    Hm, om det hadde kommet turister hit så ville jeg tatt dem med opp på “festningen” (stedet jeg blogget om piknik i går), en tur til Karl Johans Vern, og selvfølgelig opp til Slottsfjellet! De fineste og mest interessante stedene her i området er fra 2vk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *