Sommerferien er proppfull av opplevelser!

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Sommerferie er frihet – til å gjøre hva du vil. Glede- over venner, finvær og aktiviteter. Sommerfere er bading, sol, jobbing, og dager hvor du bare er. Sommeren er romantiske kvelder med min kjære i hengekøya og koselige grillkvelder med vennegjengen.

Nå har jeg laget en oversikt over de litt store og spesielle tingene som kommer til å skje i sommer.

Juni kommer til å bli mest jobbing, slik som sommerferien i mai har vært. Men jeg kommer også til å gå mye tur med hunden, jogge mye (I wish), se mye til flotte ungdommer fra Betania, grille mye, og spise mye godt… Jeg skal nok rydde frem symaskinen etterhvert også. Men det får bli på de dagene med litt for lite sol… Som dere også ser ovenfor, kommer Camilla Malvine på besøk. Henne har jeg kun blitt kjent med gjennom bloggen (og mail), og det var utrolig artig at hun ville ta turen til Haua i sommer! Vi har forresten besøk denne uka også, av Ingrid Amalie fra Grimstad! Stas med litt gjester 🙂 Det er også 5 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, og nå skal vi møtes igjen i slutten av juni.

 

 

I juli blir det litt mer reising. Vi starter med en roadtrip, jeg og Thomas i ca 3 dager (ikke ferdig planlagt). Vi skal en tur oppover i Norge, hovedsaklig i øst- og midtnorge. Vi tar gjerne også turen innom dyrehagen i Kristiansand… Men er glad for tips til gøye ting som går an å gjøre på veien. Det er i hvertfall planen å kose oss masse! Innimellom alle reisene blir det en del jobbing på meg. Må jo tjene inn noe å bruke på tur. Den 14. juli skal jeg og Anna-Lovise melde oss på som medhjelpere på Sommerstevne. Da blir ledere for ungdom fra 13-18 år. Tror det blir veldig kos! Deretter må jeg skvise inn en (ca) 10-dagers tur til Papsen i Hedmark før måneden slutter brått…

I august blir det tid til kun en ting: Teamtur! Det gleder jeg meg helt enormt til! Jeg og nesten 40 andre ungdommer reiser i år med buss til SLOVAKIA! Der skal vi gjøre barmhjertighetsarbeid, ha møter, og ellers hjelpe en menighet. Vi skal reise med tyske ungdommer (spennende!) og være en del med sigøynere, og mest sannsynlig ha en barnefestival… Ellers vet jeg ikke så altfor mye 😛

 

Hva skal du i sommer?

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Sommerferien er proppfull av opplevelser!

  1. Ser ut som du kommer til å ha en veldig innholdsrik og spennende sommer, ja! Gøy å være medhjelper på sommerstevne på Sarons Dal, det var Marius og jeg også får 2 år siden 🙂 🙂 Hehe, liker å se navnet mitt i kalenderen din!

  2. Det blir nok en kjempefin sommer 🙂 Du skal jo så mye koselig!
    Jeg skal til Gran Canaria om litt over to uker, også skal jeg vel en tur til Trøndelag og besøke søstra mi. Ellers veit jeg ikke mer enda 🙂

  3. fine planer du har lagt for sommeren 🙂 jeg har ingen planer for sommeren.. blir vel å være hjemme å kose meg med venner, hyttekos, bading, hjelpe til på gården i slåtta, osv 🙂

  4. Camilla Malvine Eriksen: ja, det blir kjekt! Har aldri vært det før, men for noen år siden var jeg på JTN-festivalen der…

  5. Ida Charlotte: Ja, det kan være veldig kjekt det også 🙂 Jeg tenker alltid at sommeren skulle ha vært dobbelt så lang. Mye mer tid hjemme med venner, og mye mer tid ute på reise 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *