Søte kort – Inspirasjon

Categories A Hobby

Som kjent (for dem som kjenner meg) er jeg ei jente med mange hobbyer. Strikking, hekling, maling, lesing, sying, hund, fotografering. Jeg har prøvd det meste. Det går litt i perioder, og en hobby blir ofte lagt på is i for eksempel ett år. Overaskende nok ser det ikke ut til at jeg har blogget om scrapbooking/kortlaging siden januar 2012!!

Jeg har en tendens til å kjøpe inn scrappe-ting “i tilfelle jeg trenger det” eller “fordi det var så billig” selv om jeg sjelden bruker det. Men for noen dager siden ble jeg litt inspirert, og laget noen kort og greier. Er skikkelig morro, har bare ikke vanligvis tid til sånt…Men dagen før eksamen fikk jeg merkelig nok litt tid til overs, og tente lys og ryddet frem scrappeutstyret mitt. Det ble skikkelig koselig stemning på det lille bordet mitt!

Inspirasjonen kom fallende inn fra papir-doilies’ene jeg mottok i posten fra ebay (doilies=bordbriketter). De er helt nydelige, og nokså rimelige også. De hjerteformede på bildet under kan du få kjøpt HER.

 

Etter litt prøving og feiling med ulike papirbiter, kom jeg frem til (blandt annet) de følgende resultatene:

Et trekkspill-kort (eller mini-scrapbook-album) med fine bibelvers og oppmuntrende ord. Jeg har tenkt til å skrive et innlegg om hvordan man lager et slikt et etterhvert. Interessert? Dette var egentlig nesten ferdig. Så jeg fullførte siste siden nå…

 

En pyntet boks jeg kan bruke som gaveeske. Den var så fin i seg selv at den ikke kunne kastes. Og med litt blonder og blomster på blir den utrolig søt!

 

Et kort med de fine hjerte-doilies’ene med bamsestempel. Jeg hang den opp på “fine-ting-snora” mi på rommet. Legg merke til det lille hjertet med påskriften “Chocolate is not just for breakfast.” Love it!

 

Og et litt mer jentete kort. Vet ikke helt hva de er til enda, men det er alltids greit å ha noen kort på lur.

Når jeg først skriver et innlegg om kortlaging, kan jeg nevne at jeg for tida planlegger bryllupsinnbydelser, bordkort og sånt. Kjempekos! Alt skal selvsagt lages selv 🙂

 

Hva synes du?
Liker du å lage hjemmelagede kort og personlige hilsener til vennene dine?

4 kommentarer

4 thoughts on “Søte kort – Inspirasjon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *