Litt av ei helg!

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Livet er helt vilt for tida. Det er så mye som skjer at det kunne gått rundt for meg.

Men jeg tar en dag om gangen, prioriterer nøye, og det er utrolig hva jeg rekker!

Denne helga har startet med en fredag hvor jeg først jobbet i blomsterbutikken. Mange kunder gjør at tiden går fortere, og dette var heldigvis en av de ok travle dagene. Litt utpå dagen fikk jeg besøk av Cathrine, som kom for å lage vårruller! Og det gjorde vi! Siden vi var så godt i gang på kjøkkenet, laget vi pizzahorn også, og ble nesten litt seine til neste post på programmet:

BildeKilde

 

Filmmaraton! Jeg og Jesusgruppa mi hadde i dag ansvar for en filmkveld for ungdommene på Betania. Pizzahornene og resten av vårrullene kom så absolutt til nytte på filmkvelden! Dette var en temakveld hvor vi så tre av “latt tilbake-“filmene, som handler om endetida fra et bibelsk perspektiv. Ganske spennende, selv om jeg har lest bøkene før. Effektene er ikke helt topp, men handlingen er veldig bra 🙂 Var bare litt dumt at vi ikke fikk sett ferdig hele historien i løpet av disse tre filmene…

BildeKilde2

 

 

Lørdag prøvde jeg å lese litt på eksamen (noe jeg hadde mislyktes totalt med på fredagen). Jeg pløyet igjennom et par kapitler før jeg trengte en pause. Tilbrakte litt tid hos Thomas. Litt hos Cathrine. Litt på jobb. Og så hadde tida plutselig løpt fra meg igjen! Klokka seks kastet jeg meg rundt for å gå på Betania å øve. Jeg og Thomas hadde noe ansvar denne kvelden, pluss at vi skulle lede lovsangen. Så vi sang en del herlige lovsanger og hadde god tid til å forberede oss til ungdomsmøtet som starter klokka åtte.

Møtet ble utrolig bra! Det var et vitnemøte, og veldig mange ulike personer delte sine erfaringer med Gud. Det er så oppmuntrende å høre på! Kjempekos! Resten av kvelden var også helt super, tilbrakt sammen med masse bra ungdom. Folk klatret i klatreveggen, handlet i kiosken, spilte fotballspill , lo og pratet om alt mellom himmel og jord.

 

 

Som sagt er jeg veldig dårlig å ta bilder for tida. Så dette ovenfor er gammelt. Men det var egentlig ganske likt på lørdag…

Det ble en ganske sen kveld på lørdag, men søndag skulle jeg opp tidlig! Klokken halv 7 ringte alarmen, og klokka 8 var vi allerede fremme i Egersund, så jeg kunne få stelt håret hos tante Kari (Er det ikke rart hvordan alle har en tante Kari?).

 Så styrte vi volvoen mot Nærbø, og konfirmasjon. Jeg legger ut bilde av håret, og fra konfirmasjonen senere, når jeg har fått dem.

Men da jeg kom hjem var det ikke snakk om å slappe av. Jeg gikk heller på enda et møte i menigheten (men først etter at jeg hadde hoppet ut av kjolen og inn i joggebuksa).

Dette møtet var et “i din nærhet”-møte. Vet ikke egentlig hva jeg skal si om møtet, fordi det skjedde så mye som er vanskelig å sette ord på. Men det var et utrolig møte med Gud. Og et utrolig møte med mine egne følelser. Rent praktisk var det mange som delte tanker om livet med Gud, og koret DeKor sang massevis av flotte sanger. Jeg angrer ikke på at jeg gikk i det hele tatt!

-Selv om det ble enda en sen kveld med en lumsk tidlig morgen i vente…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *