Alice’s Adventures in Wonderland // Through the Looking Glass

Categories H bok

‘Who are you?’ This was not an encouraging opening for a conversation. Alice replied, rather shyly, ‘I-I hardly know, sir, just at present – at least I know who I was when I got up this morning, but I think I must have changed several times since then.’

 

 

Boktittel: Alice’s Adventures in Wonderland og Through The Looking Glass

 

Forfatter: Lewis Caroll

 

Innhold: Boka er et fyrverkeri av morsomme møter, random samtaler og masse herlig galskap. Alice i eventyrland er en kjent historie, men å lese boka på originalspråket var veldig morro. “Gjennom speilet” var også en artig historie. Boka er skrevet for barn, men på en måte som er morro å lese for voksne også.

 

Min mening: Til å være barnebøker er bøkene om Alice elegant og genialt skrevet. Perspektivet til et fantasirikt barn er veldig tydelig. Jeg koste meg med den morsomme sprøheten som går igjen gjennom bøkene. Artig!

 

Terningkast: 4. Morsom og smart, og anbefales til deg som vil ta et skritt inn i barnets fantasifulle verden, eller til barn som liker å lese.

 

På norsk heter disse to bøkene: “Alice i Eventyrland” og “Gjennom Speilet.”

 

Joda, nå har jeg begynt å lese barnebøker også. Men man må jo ha peiling på engelsk barnelitteratur når man skal bli engelsklærer. Det er tross alt en klassiker 🙂 Kunne du tenke deg å lese om Alice?

2 kommentarer

2 thoughts on “Alice’s Adventures in Wonderland // Through the Looking Glass

  1. Det kunne jeg! Har alltid vært facinert av Alice, selv om jeg ble mektig skremt av tegnefilmen da jeg var liten! hehe:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *