Shopping in Leeds

Categories G Reise og ferie

Lørdagen tok jeg og jentene i klassen en dagstur til Leeds. Vi fant ganske fort Briggate, som er en av hovedgatene i sentrum. Der var det masse liv denne lørdagen! Travle businessmenn, kjærestepar med god tid, gatesangere, gateselgere, og en haug med turister.

 

Vårt første og viktigste mål var en tur innom Primark. Det er så mye fint og billig der! (bilde av det jeg kjøpte i slutten av innlegget). Men etter en time der inne var jeg helt utslitt; det var så vanvittig mye folk! (noen steder enda mer enn på bildet under). Man måtte vente i kø for å komme frem hele tiden. Og i høflige England ble det veldig mange “excuse me” og “sorry”.

 

Her protesterer de mot “bedroom taxes.” Jeg fant ut hva det var til slutt, men tror ikke jeg gidder å forklare det videre, for å si det sånn.

 

Etter alt dette kaoset var behovet for litt ro stort. Jeg og Monica fant oss en koselig restaurant i en kjeller. De hadde helt spesielt interiør; jeg ble rett of slett helt facinert av denne hageredskap/shabby chick stilen. Og den var veldig gjennomført.

 

Jeg var egentlig ikke så sulten (bare på litt ro), så jeg bestilte en litt spesiell forrett, bare for å ha noe. Det viste seg å være rekechips jeg hadde bestilt. Ikke akkurat en ny favoritt, men. Korga var i hvert fall veldig fin 🙂

Og ja, å så et bilde av alt jeg kjøpte på Primark for under 200 kr. Ikke værst!! 2 BH, 2 truser, tre topper og en tights.


Leeds var morro, men jeg tror jeg liker York bedre. Mye mer avslappet og koselig, samtidig som det er masse bra shoppingmuligheter her også. Eneste jeg savner er Primark.
Har du noen gang vært i Leeds?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *