Heslington Church at Dawn

Categories G Reise og ferie

Det har blitt et par morgenturer i det siste. Når man er ti jenter på tur, kan det være godt med litt tid helt for seg selv om morgenen. Den første morgenturen min gikk til en kirke som ligger rett borti veien. Jeg hadde lagt merke til alle de fine blomstene som omga kirka, og tenkte at jeg måtte gå der på leting etter fine motiver.

 

Selve inngangen til Heslington Church er fortryllende med sine mange påskeliljer (de er veldig glade i påskeliljer i York)

 

Jeg tusket videre gjennom kirkegården. Det er dugg i gresset, og jeg er totalt omgitt av syngende fugler. Magnolia, påskeliljer og sypress. Kirkegården er nesten som en hage.

 

Bak kirka ligger en stor grønn plen. Jeg oppdager to kaniner som koser seg i morgensola, men rekker ikke å ta bilde av dem. Jeg føler meg som Alice i eventyrland idet jeg følger etter kaninene inn i krattskogen.

 

Når jeg er innenfor bladene, er det som å gå inn i en annen verden. Bladene beskytter eventyrskogen for besøkende. innenfor er det mye mer plass, mye mer lyder, mye mer liv. Jeg lister meg bortover. Hører duene kurre og enkelt fugler som ser meg, og flakser av sted.

Ahh, livet er godt på tur. Spesiet om morgenen 🙂

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *