A Lesson in English

Categories G Reise og ferie

Engelskmenn er veldig mye høfligere enn oss Nordmenn på mange måter. Jeg har lært meg et par ting om den engelske kulturen som er viktig å vite. La meg forklare:

Dørtingen. Hvis man kommer til en dør, og noen andre kommer den andre veien, så må man stoppe og si “Sorry, you first!” Så gjør den andre det samme, og dette må gjentas helt til den andre parten til slutt går gjennom døra. Å bare gå gjennom er betraktet som uhøflig, selv om døra er bred nok til begge to.

Busstingen. Når du går av bussen, må du si “Thank you” til bussjåføren. Dette er veldig viktig! I Norge sier man knapt “ha det”.

Noen andre nyttige måter å utrykke seg på, finner du her:

Haha, synes den siste var “spot on.” Fant den på bloggen til Sara, som blogger om sitt opphold i USA.

Jeg tror disse (snart) to ukene i England har gjort meg til et bedre og høfligere menneske. Truely!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *