å Sove i Stressende Tider

Categories tanker, tro og filosofi

Lettelsen etter å levere en haug med skolearbeid jeg har jobbet med i ukevis.

Ansvaret ved å være jesusgruppeleder og å sitte i ungdomsstyret

Forvirringen ved å lære en gjeng ufrivillige konfirmanter et dramastykke

Sorgen over en venninne som sliter

Fortvilelsen over økonomi som ikke går som planlagt

Samvittigheten etter å ha dobbelbooket og måtte avlyse en viktig avtale

Småangsten som kommer av å vite at en framføring og innlevering venter på skolen neste dag

Stresset

 

Alle disse følelsene og tankene kommer selvsagt når jeg skal til å legge meg. Når jeg mest trenger å sove klarer jeg det minst. Da tenker jeg på alt som har skjedd og kommer til å skje. Da tenker jeg på å reise til England om to dager når jeg egentlig har nok å gjøre her hjemme. Da tenker jeg på alt mellom himmel og jord. Men så tar jeg meg sammen. Tvinger tankene til Gud. Og jeg får fred.

Våkner neste morgen med en mye mer optimistisk holdning

Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk. Og Guds FRED, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus. Fil.4.6-7

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *