Legg merke til

Categories tanker, tro og filosofi

Han sluntrer inn i rommet og skrur på TVen. Sier ikke hei en gang. Det er lenge siden han har sagt noen gode ord. Det er liksom bare det praktiske “hva skal vi ha til middag.” Når hun spør hva de skal finne på i kveld har han ingen forslag, og sier nei til alle hennes. Hva skjedde med alle smilene, blomstene og “jeg elsker deg?”

Det er så lett å legge merke til de irriterende tingene med partneren din. Hvordan han aldri skrur av TVen etter seg, eller aldri husker å sende meldinger. Men jeg vil oppmuntre deg til å se etter de positive tingene som du tar for gitt. En kjæreste gjør alltid noe positivt. Gir gaver, setter av tid til deg, tar ut søpla eller maserer deg. Virkelig legg deg i selen for å finne ut de tingene som du tar for gitt. Det har jeg gjort, og kommet opp med denne lista om Thomas:

-Han kjører meg alltid hjem uten å klage, selv om det er sent på kvelden og kaldt ute.

-Han er flink til å si at han elsker meg, både på meldinger, når vi treffes og når vi krangler.

-Han er utrolig flink til å be om unnskyldning når han har gjort noe galt og jeg er sur.

-Han stiller opp og hjelper meg når jeg trenger det. Spesielt med sånne “handyman-ting” som jeg ikke får til.

– Han elsker meg og gjør sitt beste for å vise det 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Legg merke til

  1. Du har et poeng der, men jeg tror en ting er enda viktigere. Det er å gjøre de tingene for partneren som gjør at han/hun virkelig føler seg elsket. Å legge seg i selen for å elske med ord og handling også når man er drittlei, sur og bare ser partnerens feil.

  2. VeronicasBoble: Helt sant! Vi må vise kjærlighet uansett hvordan vi føler oss! Men en måte å gjøre dette på er å legge merke til (og rose) de positive sidene til hverandre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *