Dette holder jeg på med nå…

Categories A Hobby

I dag har jeg lært noe. Hvis man skal sy i stretch stoff må man ha en spesiell nål. Det skal jeg skaffe meg!

Nå er jeg i gang med å sy (eller i hvertfall klippe) den neste kjolen min. Den blir nydelig kongeblå. Gleder meg skikkelig! Det er et ganske vanskelig prosjekt, men jeg føler at jeg blir bedre for hver kjole, så denne MÅ bare bli bra. Kjole nr. fem blir også en finkjole til meg selv (jeg har ikke så mange andre folk å sy til. Og finkjoler kommer alltids godt med). Hvis den blir fin nok bruker jeg den kanskje i det neste bryllupet jeg skal i…

Ellers skal denne nydelige lørdagen brukes til en grilltur med gode venner i det fine været og til å være med ungdommene i menigheten i kveld. Glede og Fryd 🙂

Hvis det er andre der ute som lærer seg å sy så kom jeg over en helt genial nettside i dag med veldig greie filmer hvor du kan lære å f.eks. sy i glidelås eller sy på ulike stoffer. Klikk her for å komme til en oversikt over de ulike filmene.

Hva synes du om fargen?

Noen som har andre sider med gode sytips?

 

1 kommentar

1 thought on “Dette holder jeg på med nå…

  1. Åh, fantastisk! Fikk jo en symaskin til jul, men den har nok blitt litt … oversett, dessverre. Nå ble jeg veldig inspirert til å fortsette læringen! Fargen var nydelig 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *