Butterflies in Brazil

Categories G Reise og ferie

Sommerfuglen er nok mitt favoritt-insekt. Begynte å samle på bilder av sommerfugler for et par år siden, og det har blitt litt av en besettelse. Jeg klarer liksom ikke å sitte stille hvis jeg ser en sommerfugl jeg ikke har tatt bilder av fly forbi.

Dermed var jo Brasil et drømmeland for meg. Fargerike. Store. Varierte. Skulle bare ønske jeg hadde hatt enda bedre tid til å løpe etter flotte sommerfugler.

Dette var en av de første jeg tok bilde av. Egentlig ganske fargeløs, men bildet var jo friskt allikevel, så jeg tok det med.


Denne sommerfuglen som sitter på en Havairose var utrolig fin! Diger og knall gul med en vakker oransjrød farge i midten. Fikk dessværre ikke noe bedre bilde av den.


Denne karen flakset så vilt på det samme stedet at jeg klarte å fange den i lufta.That’s a first.

Enda en skjønnhet som til slutt, etter masse venting, åpnet vingene for meg 🙂


De to neste bildene er av en DIIGER sommerfugl. Utrolig nydelig, og på størrelse med knyttneven min.

 

Til slutt en dragelignende skapning som nesten ikke ville sitte stille. Men jeg klarte å fange den til slutt.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *