Noe som surrer i hodet

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Midt oppi all Brasil-bloggingen tenkte jeg det var greit med et litt mer hverdagslig innlegg som sier noe om hva jeg driver med nå. Det er egentlig ganske mange ting som surrer rundt i hodet mitt.

*Sying. Jeg har kjøpt så mye fint stoff i Brasil, og gleder meg masse til å begynne å sy de kjolene jeg ser for meg. I tillegg til brudepikekjolene (som jeg ikke kan begynne på enda) har jeg en plan for en blå kjole til meg, og en kjole til forloveren min (med fersken-stoffet nedenfor) som hun skal bruke i bryllupet til meg og Thomas. Sa jeg at jeg gledet meg?

 

*Skole. Det er utrolig mye som skjer på universitetet for tiden, og jeg ligger etter med arbeidet. To uker i Brasil var ikke bra for skolearbeidet, så nå må jeg skrive en tekst på 1500 ord til fredag og komme godt i gang på en tekst på 8000 ord også (målet er 3000 denne uka). Sistnevnte er en gruppeoppgave, så jeg har litt hjelp der. I tillegg kommer selvsagt all lesingen jeg har forsømt i Brasil… (Men jeg skal gjøre det… Snart…. På mandag…)

*Bursdag. Nå er det bare noen få dager til jeg blir 21 år, og på søndag skal det feires med gode venner og tema “pink.” Det blir rosa kaker, ballonger og kjoler. Akkurat nå driver jeg å prøver å lage kaka på bildet nedenfor uten oppskrift. Satser på at det blir bra! Må jo også rydde og vaske huset før i morgen.

 

* Praksis, ferie, York. De neste ukene mot sommeren kommer til å gå så fort, og det slår meg hele tiden hvor mye som skal gjøres. Om en uke starter jeg i praksis i 8. klasse. Tre uker senere er det påskeferie (som for oss varer i to uker hvis vi er ferdig med oppgaven på 8000 ord). Rett etter kommer turen til York; en toukers skoletur hvor vi skal lære enda mer engelsk. Joy!

*Jobbing. Innimellom alt dette prøver jeg å jobbe litt i blomsterbutikken. Der begynner våren å krype inn, men jula henger litt igjen, fordi mamma (som eier butikken) har så mye problemer med beina for tida. Så jobbing må til.

Bildet av grise-kaka er ikke tatt av meg. Fant det på nettet, men husker ikke helt hvor.

1 kommentar

1 thought on “Noe som surrer i hodet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *