Kan du ikke snakke Norsk? #Brasil

Categories G Reise og ferie

 

Nå har jeg vært i Brasil i nesten to uker, og jeg har lært meg å føre en samtale på portugisisk. (Noe som er veldig greit da ingen snakker verken engelsk eller norsk her) Det er bare èn bestemt samtale da. Den går omtrent slik: (Jeg er firkanten, og streken som svarer er brasilianeren)

 

#Hei

-Hei

#Hvordan går det?

-Bra.

#Jeg heter Ingrid. Hva heter du?

-Jeg heter *navn*. Du er fin!

#Takk! Ha Det.

 

Det virker kanskje tynt, men denne samtalen har gitt meg mange brasilianske venner. Spesielt barn. Og jeg kan vel ikke forvente så masse mer på to uker heller. Det er forresten veldig vanlig å si at folk er fine her i landet. På onsdag var vi i Rio og vandret i gatene, og plutselig gikk en dame forbi og sa: “Dere var noen pene jenter.” Man får god selvtillit av å prate med folk i Brasil.


Her er noen av de nye venenne mine i slummen. Jeg skal skrive mer om det senere altså. Men se så søte!
Ser du hun gravide i bakgrunnen? Vi skal antagelig i babyshower til henne i morgen. Spennende!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *