Misjonærene Turid og Karl

Categories G Reise og ferie

Turid og Karl driver et misjonsarbeid her i Brasil; Àrvore da Vida. Gjennom dette arbeidet, og menigheten, som heter Filadelfia betyr de en enorm forskjell for masse barn, ungdom, voksne og hele familier. Men det er ikke alt. De er også noen typer med en fantastisk personlighet. Jeg har kommet frem til at det er noe helt spesielt med misjonærer. Vet ikke om det er fordi de opplever så mye sterkt, eller rett og slett at du må ha disse egenskapene for å bli misjonær, men de har noen fellestrekk:

 

*Skikkelig flinke med mennesker. Du føler deg tatt vare på og godtatt, uansett.

*Veldig brennende for det de tror på. Det er ikke bare det at de ?føler at de bør? gjøre ting. Men alt blir en hjertesak. For eksempel Turid og Karl; De er så glade i familiene i slummen som om det var deres egne.

Jeg har i hvert fall kost meg masse med å bli bedre kjent med dem, og inspirert av pågangsmotet til å gjøre noe med den verden i lever i. På bildet under var vi ute å spiste kinesisk. Veldig kos 🙂





Æææh, nå har vi bare to hele dager igjen her i Brasil! Skikkelig trist, men det blir jo greit å komme hjem også. Kan bare ikke si at jeg gleder meg til å bytte ut 35 grader og sol med 4 minusgrader og snø… Her er forresten huset til Turid og Karl også:



1 kommentar

1 thought on “Misjonærene Turid og Karl

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *