Nye Matretter (Nyttårsforsett: 3 av 20)

Categories S Mat

I år var ett av mine nyttårsforsetter å lage tjue matretter som jeg aldri har laget før. Det var fordi jeg er utrolig kjedelig i matveien, og jeg har vare godt av å lære meg noen nye retter. Det er jeg nå godt i gang med!

 

1) Det første jeg laget var Chilimarinerte Scampi. Veldig godt, og kjekt med noe litt annerledes mat. Tok ikke bilde av dette mesterverket, men tror jeg skal lage det igjen en gang.

2) En kveld jeg satt å kikket på oppskrifter på nettet kom jeg over denne oppskriften på et slags hvitløksbrød(Cheezy garlic bread sticks). Det så så godt ut at jeg ikke kunne la være å prøve. Så jeg kastet meg rundt på kjøkkenet og kom frem til denne kreasjonen. Fornøyd. God kveldsmat!

 

3) I dag har jeg laget noe jeg har hatt lyst til å prøve en stund. Løksuppe! Jeg brukte denne oppskrifta som utgangspunkt, men i tillegg til løken og kraften tilsatte jeg litt eple og creme fraische. Det ble veldig godt sammen med hvitløksbaguetter. Det smaker forresten mye bedre enn det høres ut, og mye bedre enn det ser ut.

Har du prøvd noe av dette? 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *