Mockingjay

Categories H bok

“If we burn, you burn with us.” Mockingjay Promotional Poster - tribute-arena Photo


Boktittel: Mockingjay

 

Serie: The Hunger Games Triology

 

Forfatter: Suzanne Collins

 

Innhold: Katniss har kjempet og forandret seg. Hun har nå bestemt seg for å kjempe mot den kontrollerende makten the Capitol som er skyld i så mange uskyldige liv. Men vi det være nok motstand i folket til å overumple hovedstaden, og vil det være noe igjen av livsviljen til Katniss etterpå?

 

Min mening:Likte boka kjempegodt! Den er godt skrevet og veldig spennende. Den inneholder mye mørke og smerte som du ikke kan rømme fra. At alt er så urettferdig å sykt bygger bare opp sinnet mot “de onde” og lysten på rettferdighet. Må innrømme at dette er en av de (nokså få) bøkene jeg har begynt å gråte av. (For dere som har lest boka, så begynte jeg å gråte da Katniss er tilbake i 12 og snakker med katten Buttercup). Rørende. Opprørende. Bra!

 

Jeg gir boka karakteren 6. Kjekkt lesestoff som det er stor sannsynlighet for at jeg kommer til å lese igjen om en stund. Anbefales til alle som liker en god historie med et hint av fantasy!

2 kommentarer

2 thoughts on “Mockingjay

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *