Catching Fire

Categories H bok

“Katniss Everdeen survived the Hunger Games. Now the Capitol wants revenge.”


Boktittel: Catching Fire

 

Serie: The Hunger Games Triology

 

Forfatter: Suzanne Collins

 

Innhold: Katniss har overlevd de forferdelige Dødslekene. Men de hjemsøker henne om nettene og hun har også en liten mistanke om at marerittet ikke er over enda. Idet hun vant dødslekene sammen med Peeta, bedro hun nemlig de mektige kreftene som regjerer i Panem.

 

Min mening: I begynnelsen synes jeg boka var litt treig. Men etterhvert kom det et nytt mål, og action blomstret opp igjen. Bra skrevet, mye spenning og en nervepirrende følelse som ikke forsvinner gjennom hele boka.

 

Jeg gir boka karakteren 5. Likte den veldig godt. Ble littegranne mer imponert av den første boka i serien; “The Hunger Games,” men ville ikke gått glipp av denne spennende etterfølgeren. Anbefales til alle som liker en god historie med et hint av fantasy!

 


Andre som har lest boka? Hva synes du?

5 kommentarer

5 thoughts on “Catching Fire

  1. Takk for anbefalingen. Jeg leser ikke mye den type bøker men kunne jo kanskje prøvd noe nytt:) Jeg leser grøssere og komedier, skikkelige motsetninger hehe:)

  2. wa2wo.blogg.no: Alltid greit å prøve noe nytt! Og jeg tror at skikkelig gode bøker kanskje er gode uansett…? Jeg er hovedsaklig fan av fantasy eller bøker med realistiske historier. Det viktigste er at det er en viss spenning, budskap og at det er bra skrevet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *