The Hunger Games

Categories H bok

“Winning will make you famous. Losing means certain death.” "The Hunger Games - Book 1" av Suzanne Collins


Boktittel: The Hunger Games

 

Serie: The Hunger Games Triology

 

Forfatter: Suzanne Collins

 

Innhold: Katniss klarer ikke se sin egen lillesøster dø på TV-skjermen, og bestemmer seg for å ta hennes plass i “the hunger games,” eller dødslekene, selv om hun ser det som en dødsdom. Det finnes ingen andre regler enn å overleve. Drepe eller bli drept i det uforutsigbare terrenget som inneholder helbredende urter, livsfarlige mutanter og syngende fugler. Har den fattige sekstenåringen fra Distrikt 12 virkelig en sjanse mot de 23 andre deltakerne og alle de lumske fellene som skogen er fylt med?

 

Min mening: Boka overrasket meg positivt! Den fengslet meg fra første stund, så jeg kjente følelsen av håpløshet da vannet tok slutt, urettferdigheten da tolv år gamle Prim ble trukket ut til å være med på lekene, og det syke ved hele systemet til den forhatte “hovedstaden”. Den var spennende, smart og utrolig bra skrevet. Karakterene er utrolig tydelige og levende. Gleder meg til å lese de to neste bøkene i triologien!

 

Jeg gir boka karakteren 6. Digger den! Kommer nok til å lese igjen en dag, og anbefaler boka til alle som setter pris på en god historie med et snev av fantasy!

 


Fikk hele denne triologien til jul, så jeg har enda mange gode lese-timer å glede meg til. Merker at jeg har skikkelig godt avå lese så mye engelsk. Og nå har jeg en god unnskyldning også, siden det er det jeg studerer! Har begynt å skrive ned gloser jeg ikke forstår, slik at jeg kan lære dem underveis. Visste du for eksempel at Arbitrary betyr vilkårlig eller at Insurmountable er et annet ord for uovervinnelig? Nå vet vi det begge to!



0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *