En siste, hard innspurt før ferie…

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Motoren vibrerer, men lager ikke så mye lyd som for litt siden. Jeg glipper med øynene. Bussen står stille og det snør. Masse. Det går sakte opp for meg at vi antagelig har stått (mer eller mindre) stille ganske lenge. Bussen er en time forsinket og eksamenstiden nærmer seg fryktinngytende.

Bussen klarte faktisk å bli halvannen time for sein, og jeg kom dermed ca 20 minutter for sent til eksamen. Heldigvis fikk jeg gå opp allikevel (siden halve klassen var forsinka pga bilkaoset). Men dette gjorde at eksamen-starten for meg ble en smule stressende. Men jeg satte meg ned, og skrev så blekket sprutet og hånda verket. Og jeg tror resultatet ble ganske bra. Jeg gjorde i hvertfall mitt beste, så nå er det bare å be om at jeg i hvertfall skal stå.

Jeg belønnet meg selv for innsatsen med sjokolade og en bok. Dette er boka bak en av mine favorittfilmer, og jeg skal lese den på engelsk. Gleder meg! Og hvis du ikke har sett filmen; det må du!

    

BildeKIlde1      BildeKilde2

 

Var ferdig på skolen til klokka tre, men kom ikke hjem før halv sju. Enda mer køer og snøkaos. Lang historie kort: Buss fra UiS til Sandnes (1time), Tog til Egersund (1 time), haiket til haua(1 time) og så måtte jeg gå den siste biten. For ikke å snakke om at jeg skulle på kino en halvtime etter at jeg kom hjem. Noe som også bød på littegranne stress. Men jeg har nå sett hobbiten på kino (er fremdeles myye mer fan av boka) og har endelig kommet hjem for å få av meg litt av alt stresset.

Må forresten bare nevne at jeg har en fantastisk kjæreste som solgte juletrær alene i dag siden jeg ikke kunne komme meg hjem i tide, og som tok imot sekken min da jeg kom til haua. (Så jeg slapp å bære den rundt i sentrum og på kinoen). Han stiller alltid opp 🙂

Konklusjonen er: Etter en lang og stressende dag med mye kollektivtrafikk har jeg endelig Ferie! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves..

5 kommentarer

5 thoughts on “En siste, hard innspurt før ferie…

  1. Aiai, det hørtes ikke ut som den beste eksamensmorgenen! Bra du fikk gå opp allikevel da, og bra du følte det gikk bra. Det gjorde nok det, du er jo så flink 🙂
    Men åååå, det virker så koselig borti der du bor! Jeg har vært inne på kommunesiden deres og tittet, og sett på presentasjonsvideoen (som du og Thomas er med i! Gøy!), og det virker bare helt idyllisk! Håper at jeg en gang får muligheten til å se hvordan det er “i virkeligheten” der borte, ble helt betatt jeg:) Synd det er så langt unna!

  2. Camilla Malvine: Tusen takk 😀
    Enormt gøy at du la merke til at jeg og Thomas var med 😀 Det var en venn av Thomas som laget filmen 😉
    Hvis du skulle få muligheten til å reise nedover, så kan du jo overnatte her ^^ Hadde vært kjekt å bli bedre kjent! 🙂 Og det stemmer ganske godt at det er idyllisk her 🙂 I hvertfall hvis man vet hvor man skal lete!

  3. Haha, nå måtte jeg innom og se på filmen som lå på kommunesidene deres :p Jeg så dere og! Ble nysgjerrig gitt. Forresten et utrolig nydelig sted du bor på.
    God ferie! Det fortjener du 😀

  4. Sv:
    Nei, jeg får ikke svarkommentarene 🙂 Men jeg sjekker noen ganger innom de innleggene jeg har kommentert på, for å se om du har svart noe allikevel! Jeg er ikke verdens beste til å svare tilbake da, dessverre 😛
    Dere var jo så søte på den filmen at dere nærmest hoppet ut av skjermen og inn i øynene mine, umulig å ikke se dere! ;D
    Kanskje jeg faktisk skal ta meg en tur? På nyåret en gang? Så på nsb at det er utrolig billig å ta toget fra meg til Egersund (togstasjonen en går av på?), så det er jo ikke umulig 😀 Kanskje det skal være utførelsen min av utfordring nummer 13, å ta meg tid til å besøke og bli bedre kjent med deg :))

  5. Sv;
    Jeg er kjempeglad i hunder! Allergisk da, men det slår bare ut på korthårede hunder, og jeg merker ingenting så lenge jeg går på allergimedisiner 😉
    Men så gøy! Vi kan snakke mer om dette når vi vet hvordan rutinene er etter nyttår, jeg kommer gjerne en tur! 🙂 Mannen har ikke noe i mot litt konefri heller, haha 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *