BTM #12 – Pray

Categories P Julekalender

 

Be The Miracle! Tolvte Desember. Halvveis til julaften!

Jula inneholder så mye godt. Å gi, å smile, å varme, og å være sammen. Min julekalender handler om nettopp dette, gi gode tanker og oppmuntringer til de rundt deg. Hver dag legger jeg ut en utfordring som du kan (og jeg må) gjøre. Så kan vi sammen gjøre en forskjell der vi er, og gjøre jula littegranne bedre for noen andre. Vær Mirakelet for dem rundt deg!

(Jeg setter forresten veldig pris på om noen sender en liten kommentar hvis de har gjort utfordringen min en dag! De som kommenterer at de har gjort det, og hvordan, kan vinne en anbefaling av bloggen sin, hvor jeg skriver hva jeg liker med den, og publiserer (med link) på min blogg. God reklame for deg, og forhåpentligvis en oppmuntring til å gjøre andre glade. Jeg trekker to vinnere.)


 DAGENS UTFORDRING

Be for noen. Bønn har en enorm makt. Både fordi Gud besvarer bønner, men også fordi de forandrer din innstilling. Så be for de du bryr deg om. Be for dem du synes er vanskelige å være rundt. Bare be. Og vær litt konkret. Hvordan skal du ellers vite når bønnesvaret har kommet? 🙂

Thomas som har tatt bildet (for leeenge siden)

 

MIN UTFØRELSE

Med en gang jeg starter å be har jeg noen faste navn som dukker opp i tankene mine. Gode venner. Gamle venner. Folk jeg har sett på gaten. De som føler at livet ikke er verdt å leve, eller de som ser ut til å ha stagnert på et sted. Skulle egentlig ønske at jeg bad mye mer for dem enn jeg gjør, for jeg tror virkelig at bønn fungerer.

Dette er på en måte et punkt jeg ikke trenger å stresse med. Bønn er så enkelt som å tenke. Men det er også enkelt å glemme. Så et godt tips er å gjøre det med en gang! Det gjelder spesielt når noen spør om du kan be for dem. Ikke utsett det! Da er det veldig sannsynlig at det blir glemt.

 

PS: Hvis du lurer på hvordan jeg kan si at Gud alltid svarer på bønner (selv om vi ikke alltid ser resultater), ta en kikk på innlegget om bønn som det er linket til i sidemenyen.

Matte-eksamen i dag!! Jeg er ganske klar. Tror jeg. Håper jeg. Æææh!

5 kommentarer

5 thoughts on “BTM #12 – Pray

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *