BTM #3 – Give it away

Categories P Julekalender

Be The Miracle! Tredje Desember.

Jula inneholder så mye godt. Å gi, å smile, å varme, og å være sammen. Min julekalender handler om nettopp dette, gi gode tanker og oppmuntringer til de rundt deg. Hver dag legger jeg ut en utfordring som du kan gjøre. Så kan vi sammen gjøre en forskjell der vi er, og gjøre jula littegranne bedre for noen andre. Vær mirakelet for dem rundt deg!

(Jeg setter forresten veldig pris på om noen sender en liten kommentar hvis de har gjort utfordringen min en dag! De som kommenterer at de har gjort det, og hvordan, kan vinne en anbefaling av bloggen sin, hvor jeg skriver hva jeg liker med den, og publiserer (med link) på min blogg. God reklame for deg, og forhåpentligvis en oppmuntring til å gjøre andre glade. Jeg trekker to vinnere.)

 

DAGENS UTFORDRING:

Gi bort litt overflødige penger til en god sak. Jula handler om å gi, så hvorfor ikke gi til noen som virkelig setter pris på det? Du kan gi litt i en av julegrytene til frelsesarmeen for eksempel. Da går pengene til julemat og varme klær til folk som ikke har slikt. Vet at mange har lite penger akkurat nå, men gi noe av det lille du har! Litt penger kan gjøre mye forskjell for noen. Andre forslag om saker du kan gi til: A21, Røde kors, Unicef, en tigger på gaten, eller Anneblogger som har startet et stoort prosjekt for å bedre forholdene i noen landsbyer i Kenya i Afrika. Hun har nå sørget for vann og mat og utdanning i ti landsbyer der! Ikke værst for ei jente som nå er 22 år!

 Jada! Jeg har begynt å ta bilder igjen!

MIN UTFØRELSE:

Denne utfordringen passet egentlig vanvittig dårlig for min del, for jeg har veldig lite penger akkurat nå. Men litt av poenget er at det er tanken som teller, og at man skal gjøre fine ting for andre, selv når det ikke er lettvint for deg selv. Gi etter evne, og kanskje litt mer enn det. Så jeg gav over halvparten av pengene på brukskontoen til Aid in Action. Men det var ikke så mye. Kanskje får jeg mer til overs etter neste lønning, og kan gi litt mer da. Forresten, ta deg tid til å lese denne flotte historien om det å gi:

Jesus satte seg rett overfor tempelkisten, og han så på hvordan folk la penger i den. Mange rike ga mye, men det kom også en fattig enke og la i to småmynter, verdt noen få øre. Da kalte han disiplene til seg og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Denne fattige enken har gitt mer enn noen av de andre som la penger i tempelkisten. For de ga alle av sin overflod, men hun ga av sin fattigdom alt hun eide, alt hun hadde å leve av.»
Mark.12.41-44.

 

PS: Vil bare anbefale bloggen Hjertespor for dere. Hun skriver enormt mange bra innlegg. Det er min absolutte favorittblogg! Akkurat nå har hun en adventskalender også. Ta en kikk hvis du ikke har noe annet å gjøre 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “BTM #3 – Give it away

  1. Kjøpte =Vestfold’s julehefte i dag!:-) Var jo ikke direkte å gi bort penger, men jeg ville aldri ha kjøpt det om det ikke var en vanskeligstilt som solgte^^, Og hadde nok ikke kjøpt det om ikke du hadde utfordret til det på bloggen din 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *