Regnfull julestemning og telefonbruk

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det er ufattelig kjedelig å a telefonen her i huset. De aller fleste samtaler går som følger:

-Hei, du snakker med Ingrid!

-Hallo…. Er det Grete?

-Nei, det er Ingrid.

-Ok. Er Grete der?

Dette skjer igjen og igjen. Ingen ringer meg på hustelefonen. Jeg forventer egentlig ikke at det er til meg, men at de ikke kan lytte når jeg først sier hvem det er. Det er egentlig det som irriterer meg. (Men nå legger jeg vekk irritasjonen. Ikke vits å tenke på det noe mer!)


Jeg begynner å komme i julestemning (på tross av at regnet har skapt flom i bygda nå og det trommer fremdeles på ruta…) Jeg lukker ørene for regnet og hører på julemusikk, ser på julebilder, planlegger julegaver og tenker på julebakst. Andre som har kommet såpass langt allerede?

Ellers om dagen min:

Jeg har hatt en veldig travel start på uka. Tidlige morgener, mye skolearbeid og sene kvelder. Så i dag var det herlig å ikke ha noen serlige planer etter skolen. Dagen har blitt godt brukt til klesvask, matlaging og eksamenskriving. Jeg skriver og skriver på den eksamenen, men det er jammen mye arbeid. Forresten må jeg bare nevne at jeg ikke liker gruppearbeid. Spesielt ikke på eksamen!

Blir nok tidlig kveld i kveld.

Hvordan har din dag vært?

1 kommentar

1 thought on “Regnfull julestemning og telefonbruk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *