Du har det allerede

Categories H bok

Tittel: Du har det allerede

Forfatter: Andrew Wommack

 

Innhold: Boka handler om at Gud har allerede gjort sin del; Han har gitt oss helse og kraft og et liv i overflod. Vi må bare lære oss å ta imot på den riktige måten. Et bilde på dette kan være en lysbryter. Den elektriske kraften er der hele tiden, men kun når du kjenner dens lover og trykker på lysbryteren, får du strøm. Slik er det også med Guds kraft. Vi trenger ikke å be Gud om å “være så snill å gjøre noe.” Vi kan heller takke Ham for at Han alt har gjort det. Du har det allerede!

 

Min mening: Andrew Wommack har mye bra å komme med og mange gode poenger som jeg tar med meg videre. Jeg tror jeg likte enda bedre boka “en bedre måte å be på” som han også har skrevet, og de handler på en måte mye om det samme. Men litt fikk jeg da ut av denne boka også, så den var verdt å lese, men kanskje litt tung og litt mye gjentagelser (siden jeg har lest to bøker av Wommack før).

 

Jeg vil gi boka karakteren 3, Men det er en sterk treer. Boka har mye godt å komme med, og en bra måte å tenke på, tror jeg. Men for meg ble den nok litt for gjentagende og litt kjedelig.

 

Jeg anbefaler boka til kristne som lengter etter å få bruke Guds kraft, men ikke forstår hvorfor f.eks. helbredelse bare virker noen ganger. Eller hvis du er litt usikker på om Gud virkelig alt har gjort ting, og at du ikke trenger å trygle Ham eller gjøre noe for å påvirke ham om å gi bønnesvar.

 BildeKilde

PS: Jeg lurte lenge på den litt spesielle utsiden på boken, men fant ut av det mens jeg leste. Bildet på fremsiden er av en hund som jager sin egen hale; Et bilde på kristne som jager etter noe de allerede har fått. (Det hele ble plutselig så mye mer meningsfullt!)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *