Omgi deg med det gode!

Categories tanker, tro og filosofi

Teller du år går livet fort 

Teller du dager blir livet kort

Teller du timer varer livet en stund

Men lengst varer livet når du nyter hvert sekund!

Hvorfor

Å få et oppmuntrende ord på en melding kan absolutt gjøre en dag mange hakk bedre. Men noen ganger tror jeg at vi kan spare oss for mange sorger ved å gi oss selv de oppturene vi ønsker. Vi trenger å fylle oss opp med positive ord og tanker for å nøytralisere de negative du måtte møte på i løpet av dagen. Derfor liker jeg å ha noen oppmuntrende sitater rundt meg som er lett synlige.


Hva

Det kan være et velklingende sitat, eller en del av en sangtekst, et tankevekkende dikt eller et bra bibelvers. Jeg liker ofte å ha bibelvers rundt meg; det gjør både at jeg etterhvert lærer meg dem utenat, og hvis du velger de riktige kan de hjelpe i nesten enhver situasjon!

 


Hvor

Du kan henge dem på veggen, i taket over senga, på kjøleskapet, i lommeboka, eller ha dem til bakgrunn på pcen. Da får du ofte en påminnelse om noe positivt!

Alle bildene er tatt av meg, utenom det med meg og Thomas på, selvsagt 🙂

Dette var noen av mine favoritter nå. Noen sitater du også likte?

Har du noen sitater å dele med meg?

 

1 kommentar

1 thought on “Omgi deg med det gode!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *