Anbefalte artister

Categories O interessa

Musikk som er behagelig for ørene, som er fengende og som får deg til å synge. Musikk som beskriver følelsene dine, og musikk som gir trøst. Jeg hører på mye forskjellig musikk. I dette innlegget skal jeg legge fram noen av artistene jeg har hørt mest på i det siste. Alle disse tilhører sjangeren “kristenrock” (i vid forstand). Altså en blanding av lovsanger, og sanger med bibelsk innhold. Jeg hatt til hver artist tatt med en av mine favrittsanger. Hadde egentlig lyst til å legge ut titalls sanger, men begrenser meg. Klikk på sangnavnet for å komme til sangen på youtube.

Downhere

Så enormt mange bra sanger! Jeg er så glad i mange av disse sangene. Gode tekster og fengende, men behagelige toner. Herlig!

En av favorittene er nok Let me rediscover you som handler om å oppdage noe nytt med Gud, å forstå mer av hvem Han er. Den kunne veldig gjerne vert “theme song of my life!”

 

 

Building 429

Jeg har ikke visst om B429 så lenge. Hørte om dem for første gang i år, da de kom på turnè til Norge. Men de er så utrlig bra! Kjempefengende, litt mer fart og liv enn en del av downhere sine sanger. Jeg digger dem! Absolutt en av mine favoritter; håper de kommer til Norge igjen.

En av favorittene her er One Foot, som handler om å sette den ene foten foran den andre, og dermed komme en vei; Ut av det vonde, og inn i den planen Gud har for livet ditt.

 

 

Anthem Lights

Dette er det nyeste jeg har begynt å høre på. Jeg likte dem fra første sekund, og har enda ikke forstått helt hvor bra sangene er enda. Men det er helt sikkert at jeg snart kommer til å kunne dem ganske godt! Sprelske, kjekke og super-fengende sanger.

Favoritten her er nok foreløpig Can’t shut up, som handler om vårt gjensvar når Gud forandrer livene våre; “We can’t shut up about it!”

 

 

 

 

Casting Crowns

Jeg klarer ikke å skrive et sånt musikkinnlegg uten å nevne Casting Crowns! Musikken er nydelig, men her er det tekstene mer enn noe som trollbinder meg. Hver eneste sang er et kunstverk av gode, oppbyggende tanker.

Den utvalgte sangen her er If we are the body, og den handler om at vi kristne er Guds kropp på jorda i dag, og da skal vi oppføre oss slik ved å elske de rundt oss.

 

 

 

 

JEG SKAL IKKE TA HELT AV MED TUSEN ARTISTER HER, MEN SIDEN DE SNART KOMMER TIL NORGE, MÅ JEG NEVNE DISSE TO SISTE! PROMO-VIDEOEN HELT PÅ BUNNEN HAR MED EN SANG AV HVER AV DE TO ARTISTENE, DERFOR HAR JEG IKKE TATT MED EKSEMPELSANGER TIL DEM.

Kutless

Jeg falt først for en sang, og senere for flere. Kutless har alt fra rolige og behagelige, til rocka og livlige sanger. Masse bra kvalitet!

 

 

 

 

 

The Afters

Også en nokså ny oppdagelse for meg. Masse fart og gøy. Jeg ombestemte meg forresten når det gjaldt eksempel-sang-greia, og tar med Never going back to OK. Den er helt konge! Dette er musikk som jeg liker å ha i bilen, eller når jeg gjør husarbeid. Fullt av god energi!

 

 

 

 

Så, jeg ser det på Bjerkreim i november, sammen med disse gutta!

1 kommentar

1 thought on “Anbefalte artister

  1. Skikkelig bra blogg du har laget! Liker godt bloggere som tar bloggen litt seriøst, og prøver å lage den litt fin og ikke bare sånn helt vanlig. Litt annerledes med gode bilder og god tekst osv. Føler liksom at man bryr seg litt mer om oss som leser da. Og da blir jo det gøyere å kommentere og lese den også!! Kjempe bra!
    Men du! En annen ting, jeg har en konkurranse på bloggen min akkurat nå, hvor du kan vinne et Star Tour gavekort på 5000 kroner! Har du lyst til å delta? Hadde satt stor pris på om du hadde giddet. Det hadde også vært helt fantastisk om du kunne laget et blogginnlegg om den så flere får det med seg 🙂 Tusen takk på forhånd!!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *