Gudsfrykt

Categories H bok

 

“Herren har fortrolig samfunn med dem som frykter Ham, og Han skal lære dem Sin pakt å kjenne”Sal.25.14.

 

Tittel: Gudsfrykt

 

Forfatter: John Bevere

 

Innhold: Boka er faglitterær og handler om å frykte Gud på den riktige måten. Ikke i redsel, men i respekt og ærefrykt. John skriver om hvorfor vi skal frykte Gud, og hvordan det gjøres i praksis, samt en god del om hva som skjer når vi frykter Gud. Ifølge ham er frykt like viktig som kjærlighet for å ha et intimt og riktig vennskap med Gud. Bevere skriver også en del om å ta del i Guds herlighet. Han refererer hele tiden til skiftsteder i bibelen.

 

Min mening: Boka var for meg ganske tung å lese, men jeg fikk samtidig mye ut av den. Det er skrevet om mange viktige ting som er veldig nedprioritert å snakke om i menigheter, men ikke desto mindre viktige! Etter å ha lest denne boka forstår jeg at jeg har lagt ganske lite vekt på dette med Gudsfrykt, og at det er ganske viktig. Jeg angrer på ingen måte på at jeg leste boka, og jeg kommer nok til å lese litt mer av John Bevere i fremtiden.

 

Jeg vil gi boka karakteren 3, den blir trukket i poeng fordi den var så tung å lese, og på flere måter vanskelig å forstå, men samtidig er det et vanskelig tema som er viktig å lese om.

Jeg anbefaler boka til kristne som er interessert i å bli kjent med en side ved Gud som blir snakket lite om, men som er veldig viktig i bibelen. Du bør kanskje også være en litt tålmodig leser 

1 kommentar

1 thought on “Gudsfrykt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *