Ukraina (om teamtur og preteam)

Categories G Reise og ferie

I morgen kommer det hele i gang og vi reiser på preteam på et leirsted i nærheten. Etter to og en halv dag med forberedelser osv, skal vi reise mot Ukraina på søndag.

Ungarn, 2009

Teamtur

Å reise på team er ikke det samme som å reise på en ferie. Jeg reiser med buss, sammen med 40 andre ungdommer fra 13 til 30 fra menigheten vår. Jeg har mange grunner til å reise. Oppleve nye, spennende ting. Se litt av verden som vi vanligvis ikke får oppleve i beskyttede Norge, gjøre en forskjell for noen som trenger det, og komme nermere Gud underveis. Det er i hvert fall noen av grunnene. Teamtur er på en måte en misjonstur, men det er også en tur som gjør noe med oss som reiser.

Dette blir min femte teamtur. (Min andre teamtur uten kjæresten min -litt trist). Jeg har tidligere vert i Estland, Ungarn, Nederland og Latvia på team. Hver av turene har vert helt forskjellige. De har alle hatt sine fordeler, og jeg klarer egentlig ikke å peke på en favoritt-tur. Det får meg bare til å glede meg, og lure på hva som kommer til å skje i år; hva jeg kommer til å få oppleve!

 

Preteam, 2010 (Nederlandsturen)

Preteam

Før vi pakker oss inn i bussen og reiser av sted har vi alltid preteam, som er en type forberedelse. I tillegg har vi hatt teamsamlinger, dugnader, natt-team osv i løpet av våren og sommeren. Mine forventninger til Preteam er at vi får noen herlige møter hvor mange kommer til å møte Gud, at vi får øvd på dramastykket vi skal vise nede i Ukraina, og alle de andre viktige tingene som må ordnes før vi kommer dit. Dessuten, noe av det beste med preteam er at vi har avsatt tid til PT (=Personlig Tid med Gud, eller Power-Time) I år skal vi være på Lio, et leirsted som egentlig tilhører speideren. Derfor må vi gå et stykke før vi kommer frem. Men det blir nok bra! Jeg har forresten ansvaret for å ha et morgenord hver dag på preteam. Det blir veldig morro!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *