Ransak meg (+Tyskland-oppdatering)

Categories G Reise og ferie

prøv meg og kjenn mine tanker!

Se om jeg følger avguders vei,

og led meg på evighetens vei!
Sal 139 23-24

 

Synes disse versene er så gode. Har meditert over dem flere ganger. Noen ganger må vi ransake oss selv, og finne ut om vi gjør de riktige tingene. Om vi følger den veien vi har tenkt, og om vi går mot de målene vi har satt oss. For eksempel med skolegang, med venner eller andre ting. Hva er dine mål, og hva gjør du for å nå dem?

 

 

 

Med det som innledning tenkte jeg at dette skulle bli et litt sånn blandet innlegg med litt oppsummeringer og diverse. Nå befinner jeg meg i Tyskland, nermere bestemt i Augsburg. Jeg og Thomas bor denne uka hos Miriam og Johnny, som er misjonærer i Tyskland om omegn.

De første dagene av vårt opphold her i Tyskland har vert tilbrakt litt andre steder. Stortsett i nærheten av byene Freising, Erding og Moosburg. Der har tiden gått med til gatekirken, møte, shopping, og masse, masse spising. Egentlig føler jeg at spising på en måte er tema, her. Dere skjønner; når jeg går sammen med Thomas, så er han alltid sulten før meg. Så da blir det til at vi går å spiser, selv om jeg ikke er så sulten. Også blir jeg stappmett. Også fortsetter det sånn. Så den eneste gangen jeg faktisk er sulten når jeg spiser, er om morgenen.. Jeg kommer til å legge på meg en hel haug på denne turen!

matmatmatmatmat

Varmen har vert helt intens de første dagene vi har vert her. Det var som å gå inn i en bakeovn da vi kom ut av flyplassen. Jeg liker det!


Lørdag fikk vi oss også et herlig bad! Det var godt med litt vann etter en lang dag i Freising med 34 grader…


Her var pastorboligen jeg og Miriam har sovet i de to første nettene. Nydelig hus, og kjempegod frokost med ferske rundstykker og brezel (saltkringler).

 

Til slutt slenger jeg med et bilde av Thomas og Thomas Toget.

1 kommentar

1 thought on “Ransak meg (+Tyskland-oppdatering)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *