Kunden har alltid rett.

Categories tanker, tro og filosofi

Joda, du hørte riktig.

Kunden har rett når han sier at margerittene er dyre (selv om de koster ti kroner mindre enn andre steder)

Kunden har rett når han kommer klokka 8 om morgenen og ringer på døra før vi har fått frokost (selv om vi ikke åpner før 9)

Kunden har rett når han sier at en vare er litt flekkete, og derfor bør selges for under halv pris (selv om vi taper penger på det)

Kunden har også rett når han sier at den store petunia-ampelen bare vissnet uten grunn (selv om den er knusktørr når han leverer den tilbake og krever en ny en. Og selv om alle de andre amplene i samme parti står fine hos oss)

Da må vi bare nikke og smile og si oss enige, og prøve å gjøre kunden fornøyd. Helst uten å tape alt for mye av inntekten den dagen…

Jeg lurer på når kunden egentlig tar feil.

3 kommentarer

3 thoughts on “Kunden har alltid rett.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *