Planer for sommeren 2012

Categories G Reise og ferie

 

Jeg er en person som liker veldig godt å reise mye. Jeg liker å oppdage og lære nye ting. Så hver eneste sommer pleier som regel å være fullbooket lenge før den begynner. Også i år har jeg en del punkter på “to-do-listen” min.

 

*Jobbing. Det er jeg allerede godt i gang med. For å finansiere de kommende punktene, er det absolutt nødvendig å jobbe en del. Jeg jobber både hos mamma i planteskolen, og som vikar på skolen.

 

*Det første som egentlig skjer (utenom fri og jobbing) er at mamma skal reise på turen hun fikk av oss til sin 50-årsdag. Hun er borte en uke, 16.-23. juni. Da skal jeg ta over jobben hennes, og alt arbeidet i huset, så jeg får veldig masse å gjøre. Gruer meg nesten litt, fordi jeg vet det blir så travelt. Men gleder meg masse også! (skal fortelle mer om hvorfor senere)

 

 

*Den samme dagen som mamma kommer hjem igjen skal jeg i bryllup! Det blir utrolig spennende! Jeg elsker å se hvordan folk planlegger og utfører bryllupene sine, og det blir ekstra spesielt siden broren min er forlover. Bryllupet står i Kristiansand, med Andreas og Anne-Ruth i hovedrollene. Ønsker dem alt godt!

 

 

 

 

*En uke etter at dette har skjedd, reiser jeg og Thomas av sted til Tyskland! Vi skal bo hos et vennepar som er misjonærer, og skal blant annet også (kanskje) innom Italia, Sveits, og Østerrike. Det blir helt utrolig kjekt! Og min første utenlandstur sammen med Thomas alene (vi har før vert på teamtur sammen flere ganger)

 

 

 

 

*Etter at jeg kommer hjem fra Tysklandsturen er det en liten knapp uke før jeg (mest sannsynlig) skal på U-Festivalen på Hedmarktoppen med Caroline. Håper virkelig at dette blir, og kanskje blir vi flere som reiser opp også:) Gleder meg veldig, for det var utrolig bra i fjord! Det er noe helt spesielt med å være på en kristen festival og lovsynge sammen med hundrevis av andre ungdommer med et samstemt hjerte!

 

 

 

 

* Siden jeg allerede befinner meg i Hedmark, skal jeg selvsagt ta turen innom Pappa. Blir nok der et par uker 🙂 Det er alltid så herlig å være på østlandet: Jeg har få plikter, men mange gleder. Nyter rett og slett i fulle drag den friheten og avslappingen jeg finner der. Håper det blir en god del jordbær, hest, bading, soling og kanskje en tur til Tusenfryd.

 

 

 

 

*Noen dager etter ferien på østlandet, er det på tide at jeg reiser på Teamtur! Den går av stabelen 3. August og varer i to uker. Først skal vi være på Preteam i Norge noen dager, og så bærer ferden til Ukraina. Vi reiser på team for å oppleve noe nytt, få en smak på misjon, hjelpe folk og bety en forskjell i verden, og for å kose oss masse sammen med andre ungdommer! Selv om det er min femte teamtur, er jeg helt enormt spent! Teamturer er alltid unike, og et av årets store høyepunkt!

 

 

Så får jeg vel et par dager etter teamturen til å lande og pakke ut før jeg begynner på mitt andre år som student.

 

Så innimellom alle disse punktene håper jeg at jeg får tid til å gjøre hyggelige ting som å gå på hyttetur i pøsregn, plukke bær for å fryse ned til smooties, løpe på stranda i en tynn sommerkjole og bade hver gang varmen blir for mye. Ligge i telt og våkne kjempetidlig fordi bakken er så hard, og å klatre i fjellet på Nesvåg til fingertuppene verker. Alt, i sammen med verdens beste venner.

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Planer for sommeren 2012

  1. // Heisan! Ja, den er kjempefin! Nei, den er ikke min.. lillesøsteren lånte den til konfirmasjonen sin, og det er en Trønderbunad! 😀

  2. Oi! Høres ut som om du skal få litt av en sommer! Ser at det er fult av gleder og spennende ting. Du er litt av en heldig jente skal jeg si deg! Håper du har det kjekt og jeg ønsker deg lykke til på alle dine reiser ! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *