Planen for min neste kjole…

Categories A Hobby

Jeg har lenge planlagt å sy en kjole nummer to. Nå ser jeg den etterhvert ganske klart for meg, og jeg gleder meg virkelig til å komme i gang! Jeg venter egentlig bare på at jeg skal få skaffet meg en fungerende symaskin…

 

Farge og stoff

Jeg har valgt en mørkerød farge, mest fordi jeg ikke har noen kjoler i denne fargen. Dessuten passer det fint til en julekjole, hvis den blir såpass fin:)

Jeg har valgt et stoff som er ganske billig (5 meter for 200 kr på Jysk). Jeg har ikke lyst til å bruke masse penger på dette før jeg vet at jeg får det til. Men synes egentlig stoffet er ganske pent allikevel. (Det består av nylon og polyester, for dere som har peiling)

 

 

Toppen

Jeg er ganske sikker på hvordan toppen skal se ut. Det blir i hvert fall en v-hals. Noe lignende denne kjolen (på bildet til venstre) fremme. Jeg er litt usikker på om stroppene skal krysse hverandre bak..? Jeg kommer nok også til å ha noen bretter i stoffet over brystene, slik jeg hadde på den forrige kjolen jeg sydde.

 

 

Belte

Jeg har også planlagt å sy en mellomdel, eller belte om du vil. Egentlig så enkelt som å brette inn rysjer på et rektangel. Slik som på tegningen jeg har skissert.

Skjørtet

Skjørtet er jeg enda nokså usikker på. Jeg har blitt ganske inspirert av denne filmen på youtube, men er usikker på hvor fint det blir (men det ser så lett ut når hun gjør det på filmen!)

Det andre alternativet jeg ser for meg, er et skjørt som dette:

Annet

Jeg har i tillegg litt lyst til å legge på noe ekstra. For eksempel en liten rose eller en sløyfe. Men det får jeg ta til slutt, når jeg ser hvordan det blir…

 

Så jeg lurer litt på hva dere synes om det jeg lurer på: Skal stroppene krysses? Hva slags skjørt bør jeg satse på? Andre ting du vil kommentere eller anbefale?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Planen for min neste kjole…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *