Anbefalt Musikk – Når en søker Gud

Categories O interessa

I denne serien på sanganbefalinger legger jeg ut kristne sanger som betyr mye for meg. For at dere skal få mer ut av anbefalingene skriver jeg litt om hver sang. I dette innlegget har jeg også lagt inn noen lenker til gode bibelvers der det passet inn.

 

Let me Rediscover you – Downhere

 En sang jeg aldri blir lei av. Jeg kan synge den om og om igjen, og den har Alltid mening. Samtidig har sangen mange minner for meg: spesielt på Preteam i sommer var jeg ekstra opptatt av å gjennoppdage Ham. Denne sangen handler rett og slett om det: å få noe nytt fra Gud. Jeg elsker den pågåenheten som sangen har: den er ikke fornøyd med ting som har skjedd for lenge siden, men søker etter noe nytt, fordi det er Alltid noe nytt med Gud som vi kan lære og oppdage.

musicnodes
The whole Universe is witness
To only a part of what you’ve done
So let me rediscover you
And breathe in me your life anew
Tell me of the God I never knew
Oh, let me rediscover you


 
 

Run to you – third day

Dette er en sang jeg har likt veldig lenge, men det er ikke så lenge siden jeg tenkte skikkelig over teksten. Den handler om å komme tilbake til Gud, og hvordan han alltid står med åpne armer og venter på oss. Føler du at du har kommet et stykke bort fra Gud i det siste? Ber du ikke så ofte lenger? Går ikke på møter? Ser ikke Ham i hverdagen? Kom tilbake til Faren din du også! Han venter på deg, og vil at du skal komme tilbake slik at Han kan trøste deg og vise deg alt det du kan bli. Luk. 15.11-32.

musicnodes

Nowhere to run to
And no one to turn to
I’m dying out here on my own
Long before I even thought of returning
Your arms are wide open
Waiting for me to come home


 

 

Savior, Please – Josh Wilson

En herlig og ydmyk sang som setter ord på hvor vanskelig det kan være å strekke til – helt til vi vender oss til Gud. Når vi strekker ut hånda til ham, er han alltid der og redder oss om og om igjen. Det gjelder bare å innse at vi ikke er sterke nok i oss selv: Så blir vi så enormt mye sterkere i Ham. Fil.4.13.

musicnodes

Savior, please help me stand
I fall so hard, I fade so fast
Will You begin right where I end
And be the God of all I am because You’re all I have


 

 

At your feet – Casting Crowns

En sang om å gi alt til Gud. Sangen overgir seg helt til Ham: fortiden, nåtiden og fremtiden, ja hele livet blir lagt ved Fars føtter. Det er herlig å gi alt til Ham, men samtidig er det vanskelig. Selv om jeg vet at Han vil gjøre det beste ut av alt, ikke bare for alle andre, men for meg, så er det vanskelig å ikke beholde kontrollen selv.

musicnodes
Casting Crowns: At Your Feet



Here at Your feet I lay my past down
My wanderings, all my mistakes down
And I am free

1 kommentar

1 thought on “Anbefalt Musikk – Når en søker Gud

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *