Anbefalt Musikk – når ting er vanskelig

Categories O interessa
Jeg kom plutselig på at jeg blogger alt for sjelden om musikk i forhold til all den fantastiske musikken som finnes. Det blir bare kristne sanger i dag siden jeg hører på mye kristen musikk, og det er oftest i de sangene jeg finner noe mening som er verdt å snakke om også.
 
 
 
Når det føles som om alt kaster seg ukontrollert rundt meg på alle kanter. Når jeg ikke har noen kontroll og aller helst vil grave meg ned i jorda. Da gir denne sangen håp og trøst. Når orkanen står på som verst, kommer Gud og holder deg trygg og fast. Selv om det fremdeles ser kaotisk ut og føles kaotisk, flyr jeg ikke lenger selv ukontrollert rundt: Jeg er trygg i øyet på orkanen.
 
 
 
When I am over my head yeah,
I am waiting for a miracle,
I am fighting the wind and the waves,
Then the weight of this storm drives me straight to your arms,
You hold me I know that I am safe in the eye of the hurricane
 
 
 
 


 
Når alt er mørkt og håpløst. Når det ikke finnes noen lyspunkt. Når hvert minutt er en kamp. Da hjelper denne sangen meg til å håpe på at mørket vil ta slutt. At det kommer lysere tider. At livet ikke alltid vil være slik.
Og det aller beste er at det er sant! Behold håpet selv om du ikke ser noen ting, for lyset vil komme.
 
 
 
Would you dare, would you dare, to believe,
that you still have a reason to sing,
’cause the pain you’ve been feeling,
can’t compare to the joy that’s coming
 
 
 
 
 
Når alt ser ut til å gå imot oss, må vi mange ganger minnes på at Gud har kontrollen, og at Han kan bruke smerten vår til noe positivt.
 
 
 
 
 
‘Cause what if your blessings come through rain drops
What if Your healing comes through tears
What if a thousand sleepless nights are what it takes to know You’re near
What if trials of this life are Your mercies in disguise
 
I tillegg til å være sanger om å ha det vanskelig, er dette sanger om håp. Det er fordi jeg synes at når man har det vanskelig, så trenger vi håp. Selv om det ikke er det vi nødvendigvis har lyst på, så er det det vi trenger. Jeg vil ikke anbefale å grave seg ned i sorgen, mørket eller kaoset, fordi det hjelper ikke egentlig.
Når jeg har det sånn, får jeg en merkelig følelse av at jeg ikke har lyst til å bli glad igjen. Jeg vil ikke motivere meg selv. Men jeg tror at å holde seg selv deprimert i lengden er feil. Selv om det hjelper for å døyve smerten litt, fører det bare til at du synker lenger ned i gjørma. Så hør på oppløftende musikk, og tenk mest mulig oppløftende tanker, selv om det frister å grave seg ned i alt det vonde.
Har du noen flere anbefalinger av sanger som handler om å håp i vanskelige tider?
5 kommentarer

5 thoughts on “Anbefalt Musikk – når ting er vanskelig

  1. Min favorit sang Aftermath av Adam Lambert! Den handler om at uansett hvordan du har det,sä blir alt bra til slutt,og ikke vaere redd for og vaere seg selv! Den er nydelig! Den finnes i akustisk versjon og vanlig versjon =)

  2. Hei Ingrid! Du, i kveld synger Ansgar gospelkor, altså skolekoret mitt, på Klepp bedehus klokka 20.00. Ellers synger vi i Misjonskirken i Stavanger neste søndag, altså 25. Mars, klokka 18.00 🙂 Kom! Og ta med deg alle kjente 😀

  3. Ellers har vi faktisk konsert i Klippen pimsemenighet på Jørpeland på lørdag :p Klokkeslettet er jeg usikker på… Lover at det blir kanonbra 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *