Flinke kristne talere

Categories O interessa

En kristen taler skal ikke hylles i seg selv; det er Gud som har æren. Men det betyr ikke at det ikke går an å anbefale de som er ekstra flinke til å formidle Guds Ord. Det er veldig greit å vite litt hvem du har lyst til å høre på, hvis du plutselig får sjansen. Jeg tenkte derfor å dele noen navn som har gitt meg de mest minneverdige og bra talene, og så blir jeg glad hvis du vil dele noen tilbake, som en kommentar. Talerne har stort sett vert rettet mot ungdom. Jeg kunne sikkert ha nevnt flere, men dette var de første jeg tenkte på.

 

Stephan Christiansen

Er en utrolig begavet mann! Talene hans har kjempebra innhold, og han får på en eller annen måte alle til å følge med og huske hva han sier. Humor brukes flittig, samt en del  sang og andre spillopper innimellom. Jeg hørte ham tale sommeren 2011, på Hedmarktoppen. Uforglemmelig! Stephan Christiansen har også gitt ut boken “Det Jesus-revolusjonærende manifest.” (har skrevet en anmeldelse av den her)

Her er en link til Hjemmesiden hans hvor du blandt annet kan laste ned musikken hans gratis, og høre på talene hans!

 

Magnus Persson

Har et spesielt talent for å snakke på en måte man husker. Det er ett år siden jeg hørte ham tale nå, på LED11 (en kristen festival for ledere) og jeg husker enda hva talene hans handlet om. Det sitter igjen fordi det var meget aktuelt, og han bruker ting fra dagliglivet slik at det blir lettere å forstå. For eksempel fletter han inn ting som tapas og Ipad i talene. Sånne lignelser har an antagelig fått ideen til fra Jesus 🙂

Her er en film fra en av talene han hadde på LED11.


Andreas og David Hasseløy

Det første som kom opp da jeg søkte på dem var overskriften “brødrene som kristner drammen.” De to brødrene deler den samme formidlingsevnen. De klarer å finne de viktige temaene som er nødvendige, og gjør at du sitter igjen med noe du kan bruke. David Hasseløy var leirprest en gang jeg var på skitur med menigheten, og Andreas talte også på Hedmarktoppen forrige sommer. Etter å ha hørt en av dem, sitter jeg å bare venter på mer! 

   

(Bildene i dette innlegget er ikke tatt av meg)

Anbefaler virkelig å ta turen innom hvis noen av disse skal tale i nærheten av deg 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Flinke kristne talere

  1. hei. jeg er ei kristen jente som har trod på gud i snart 3 år.
    jeg anbefale ei dame som hetter trude jonassen som bor i lindesnes regionen.
    har du noen tips på hva jeg kan talle om på etungdommsmøtte, bare send en kommentar vist du har noe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *