Ungdomstyret

Categories O interessa

En av de tingene jeg bruker tida mi på er å være med i ungdomstyret i pinsemenigheten Betania. Det er utrolig spennende å jobbe med ungdommer på denne måten. Fredag til lørdag var jeg på hyttetur med resten av ungdomstyret. Sjelden har jeg ledd så mye og planlagt så mye på ett lite døgn.

Det er mange ting å tenke på i et slikt omfattende ungdomsarbeid. Dette møtet var ganske annerledes enn vanlig, fordi vi hadde bestemt oss for å forplikte oss til noen etiske regler. Dette fordi vi som ledere skal være forbilder. Vi satte oss ned og diskuterte vanskelige tema som alkohol og seksualitet for å finne et felles ståsted i slike vanskelige spørsmål. Jeg tror at dette var et godt valg, og at vi nå kan stå enda mer samlet som ledere.

Den andre store oppgaven vår denne kvelden var å planlegge våren i menigheten. Hva skal skje, og hvordan skal det gjøres? Vi kom utrolig langt i denne planleggingen, og jeg gleder meg til teamtur, møter, lovsang, spennende tema og aktiviteter som håndkremlaging og paintball…

På tross av lite søvn og mye planlegging kunne ikke hytteturen vært mye bedre. Jeg er kjempetakknemlig for at jeg får være med på et så viktig arbeid!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *