Bli med på Operation Global Rain 2012

Categories O interessa

I dag startet en tidagers global bønn som er arranert av syvendedags-adventistkirken: Operation Global Rain 2012. Jeg har virkelig troen på at dette gjør en STOR forskjell!

Jeg fant et innlegg om denne globale bønnen på bloggen til >David<. Der kan du lese mer om saken og hva vi skal be for. Siden jeg ikke vil gjenta nøyaktig det han skrev, tenkte jeg å ta utgangspunkt i bønnetemaene for disse ti dagene, og skrive eksempler på bønner som du kan bruke hvis du ikke vet hva du skal be. Bibelvesene er også kopiert fra >David< sin blogg.

 

    1. Tilbedelse: Jeg takker deg Gud, for den du er! Takk for at du ofret alt for meg. Takk for at du er en levende del av mitt liv i dag, og at du er allmektig, allvitende og elsker meg høyere enn jeg klarer å forstå. Takk for at jeg kan bruke bibelen til å forstå mer av din uendelige kjærlighet til meg og resten av ditt fantastiske skaperverk.

      “La oss gå fram for ham med lovsang, hylle ham med sang og spill! . . . Kom, la oss knele og kaste oss ned, bøye kne for Herren, vår skaper!” (Sal 95,2.6)

    2. Syndsbekjennelse: Gud, jeg ber om at Du skal tilgi meg alt det jeg har gjort for å krenke din standard. Alle de tingene jeg har gjort bevisst eller ubevisst som ikke var din vilje. La meg klare å snu ryggen til syndene, og gjøre det som er rett! Hjelp meg å prioritere Deg og Din vilje over min egen vilje, Far.

      “Søk Herren mens han er å finne, kall på ham når han er nær! Den urettferdige skal vende seg bort fra sin vei, ugjerningsmannen fra sine tanker, og vende om til Herren, som vil vise barmhjertighet, til vår Gud, for han er rik på tilgivelse.” (Jes 55,6-7)

    3. Etterspørsel: Far, jeg ber om å få Din Hellige Ånds kraft! Gi meg frimodighet til å dele det gode budskapet jeg har fått høre. La Den Hellige Ånd helbrede de behov som finnes både hos meg og mine venner. Gjør også vennene mine interessert i budskapet om Deg, og åpne dem opp for fruktbare samtaler.

    4. “Hvis dere blir i meg [Jesus] og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det.” (Joh 15,7)

    5. Takksigelse: Takk, Gode Far for at du holder ditt ord. Takk for at du Alltid hører bønn, og alltid svarer på bønnene mine, selv om jeg ikke får det svaret jeg ønsker. Takk for at du gir meg Din velsignelse og gode frukter i den rette tiden. 

    6. Takk alltid vår Gud og Far for alt i vår Herre Jesu Kristi navn” (Ef.5.20.)


1 kommentar

1 thought on “Bli med på Operation Global Rain 2012

  1. Å, næmmen – så bra at du delte dette! Kjempehyggelig å se, altså. 😀 Det er ikke så ofte at jeg er inne og leser andre blogger (burde gjøre det mer), men noe var litt kjent med dette innlegget… Hehe. 😉 Flott, spre ordet! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *