I år feirer jeg jul på østlandet med pappa sin familie. Her kommer et sammendrag av julekvelden.

 

Stemningen

Det var god stemning da vi samlet oss hos onkel på julekvelden alle ti. Et ganske passelig stort selsakap. Det er hyggelig å være sammen med alle, for det er så sjelden vi er her på østlandet for tida. Mye snakk og kos!

Meg og Stine (søskenbarn)

 

 

Maten

Vi starter med ris-suppe som forrett. Det er omtrent det samme som risengrynsgrøt, bare tynnere. Deretter kom den nydelige Ribba på bordet, og vi rundet av med riskrem og rød saus. En flott meny!

Gavene

Det tok litt tid å pakke opp gavene, men ikke så mye som vanlig. Jeg og Anders (lillebror) har enda mange gaver hjemme på vestlandet, så vi fikk ikke allverdens. Dessuten var pakke-oppleserne så ivrige at jeg helst fikk flere pakker om gangen, noe som ytterligere økte farten på pakkeutpakkingen.

Endte opp med litt av hvert nytt; flere klær, heklebok, smykke,gavekort osv. Det er stas med gaver (virkelig!) Men jeg merker at jeg er fornøyd uansett hva jeg får. Det er selve det å få noe som er det beste. At noen bryr seg om meg nok til å kjøpe noe til meg. Kjempekoselig! Dessuten er det spenningen ved å åpne det ukjente.


Har kost meg denne julekvelden, og har det enda kjempekjekt nå i romjula! Tenk at jeg reiser hjem allerede på onsdag…

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Julekvelden

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *