Rammer rundt bildene i innlegget (Designtips)

Categories L Foto, Design og Redigerings-tips

En av de tingene jeg likte med mitt nye design, er at jeg fikk til automatiske rammer rundt bildene i hvert innlegg. Da slipper jeg å bruke tid på å legge dem inn i photoshop eller lignende.

 

Jeg lærte dette på bloggen Siljelien.blogg.no. Tenkte at jeg også skulle skrive hvordan dette gjøres her på min blogg.

 

*Gå inn i Design – Rediger – Stilsett

*Lim inn denne koden helt nederst:
}
.content img {
border: 1px solid #000000;


*For meg fungerte det ikke helt nederst i stilsettet, fordi jeg hadde lagt inn noe der før. Jeg flyttet koden litt opp, og da fungerte den.

 

*Du kan også endre på koden. Nå er det en tynn, svart strek rundt hvert av bildene dine.

For å endre tykkelsen:

1px er tykkelsen nå, i piksler. Du endrer den ved å endre tallet. f.eks. er 5px. tykkere enn 1px.

For å endre fargen:

#000000 er fargen svart. Hvit er #ffffff. For å finne akkurat den fargen du vil ha, søk på “css fargekart” på google. Eller finn fargen i Photoshop, og kopier koden du finner.

For å endre mønsteret:

Mønsteret er nå solid. hvis du endrer dette ordet til en av disse, vil mønsteret endre seg: dotted, dashed, solid, double, groove, ridge, inset, outset


*Den koden jeg brukte for å få til rammen i bildet øverst, er denne:

}
.content img {
border: 5px groove #284082;

1 kommentar

1 thought on “Rammer rundt bildene i innlegget (Designtips)

  1. Oh, kjempe fint design du hadde fått deg! 😀 flink jo!
    å tusen takk for teen, å spesielt enhjørningen! den va jo dødsskjønn! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *