19. FORSKJELL

Categories P Julekalender

  Hver dag før jul skal jeg legge ut et ord, en sang og et bilde som betyr noe for meg…

Å gjøre en forskjell er et av mine mål her i livet.

 

En forskjell i verden

Hver enkelt menneske kan faktisk gjøre en forskjell her i verden. Tenk på alle de store tingene som har blitt gjort av en person; Martin Luther King, Mor Theresa, Thomas Edison, Jesus. Kanskje blir du ett av de neste store navnene? Hvis jeg noen gang får en mulighet til å forandre verden til det bedre, vil jeg ta den.

En ting DU kan gjøre her og nå, er å ta en tur innom Amnesty.no, og skrive under på noen av de flotte, og kjempeviktige sakene der. Det er forskjellige saker om mennesker som f.eks. skal henrettes uten skikkelig rettsak. Med din underskrift kan de få en ny sjanse.

En annen ide er å gi penger til en god sak, så som vi allikevel bruker så mange penger på andre; hvorfor ikke gi dem til noen som virkelig trenger og fortjener det?

 

En forskjell der du er

Om du ikke føler for å endre verden i dag, kan det være e ide å begynne i det små. For eksempel med å gjøre en forskjell for en person. Et ekstra langt smil, en hyggelig melding, et godt gjennomtenkt komplement, å ta seg tid til noen som du vet er mye alene. Vi kan gjøre en forskjell for en person på så mange måter! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør det mer?

“To the world you may be just one person, but to one person you may be the world.”

 

Dette innlegget er inspirert av denne sangen, og den er allerede en av mine favoritt-julesanger!

Me In Motion – Give it Away

This Christmas we can make a difference

Open our arms

lets open our hearts

‘Couse Christmas isn’t really christmas untill we can take

all that we are and give it away

give it away

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *