15.HELLIGGJØRELSE

Categories P Julekalender

Hver dag før jul skal jeg legge ut et ord, en sang og et bilde som betyr noe for meg…

Dette er en fortsettelse av innlegget 14.NÅDE.

Dagens ord er helliggjørelse. Det handler om å “gjøres helligere,” eller bli mer hellig. Slik jeg tolker dette, så handler det om å bli mer lik Jesus. Bli kvitt det som er synd i livet. Bli mer og mer ren; Helliggjort!

Vi trenger noen ganger å granske oss selv. “Hva kunne gjort meg til en bedre person?” “Hvem vil jeg være?” Det er vanskelige spørsmål, men utrolig viktige. Det vi gjør, og de valgene vi tar, definerer hvem vi er.Tenk over(og skriv gjerne ned for deg selv):

-Hvem er jeg?

-Hvem vil jeg være?

-Hvordan kan jeg endre meg?

 

Tar med et aktuelt bibelvers (mine uthevinger):

 ” 19 Derfor, kong Agrippa, har jeg ikke vært ulydig mot det himmelske synet. 20 Nei, jeg har forkynt, først i Damaskus og Jerusalem, så i hele Judea og for hedningfolkene, at de må angre og vende om til Gud og gjøre gjerninger som svarer til omvendelsen. 21 Dette er grunnen til at jødene grep meg i tempelet og forsøkte å drepe meg. 22 Men til denne dag har Gud hjulpet meg, så jeg har vitnet for høy og lav, og jeg har ikke sagt annet enn det profetene og Moses sa skulle hende, 23 at Messias skulle lide, og at han som den første skulle stå opp fra de døde og forkynne lyset både for sitt eget folk og for hedningfolkene.» Ap.Gj. 26.19-23. ”

musicnodes
Rebecca St. James: Breathe

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *