6. BALANSE

Categories P Julekalender

Hver dag før jul skal jeg legge ut et ord, en sang og et bilde som betyr noe for meg…

 

Ordet balanse ble med i min julekalender fordi det er et viktig ord. Det er viktig å ha balanse i livet, men det er også utrolig vanskelig å finne den.

Den gyldne middelvei,” kalte Aristokrates det. Balansen mellom dumdristighet og feighet eller grådighet og ødsel. Jeg tenker at balanse er utrolig viktig på noen områder. Balansen mellom natt og dag. Balansen mellom å være konservativ og liberal. Det gjelder å holde seg midt på veien, uten å gå i noen av grøftene.

Samtidig tror jeg det er ting som er absolutte. Noe ganger er det bedre å gå i grøfta, hvis veien er et stort hull. Bildet ble kanskje litt uklart, men det jeg mener er at det ikke alltid er noe kompromiss. Noen ting er absolutte. Rett eller galt. Jeg vet at noen vil være uenig med meg på dette punktet, men dette har jeg tenkt mye på, og jeg kommer ikke bort i fra at noen ting er bare så gode at de ikke blir for gode. Andre ting er helt feil, uten kompromiss. Det er det sangen nedenfor handler om: å ikke bare være lunken og “et sted i midten”, men å være hundre prosent i de tingene som betyr noe. Elsker denne sangen! Den har en fantastisk tekst…

musicnodes

Casting Crowns: Somewhere In The Middle
1 kommentar

1 thought on “6. BALANSE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *