Kjedemeldinger

Categories O interessa
❤¸.?*””*?.¸❤ ❤¸.?*””*?.¸❤ ❤¸.?*””*?.¸❤
Send Denne Til De Vennene Du Ikke Vil Miste
❤¸.?*””*?.¸❤ ❤¸.?*””*?.¸❤ ❤¸.?*””*?.¸

 


Jeg irriterer meg over kjedemeldinger. De skal liksom være hyggelige meldinger, men så blir alt ødelagt av forsøkene på å få det videre. For eksempel:

“Adventsklem! Jeg er utrolig glad i deg, og sender deg derfor denne klemmen. Send den videre til alle du er glad i. Hvis du får minst 10 tilbake, er du høyt elsket.”

Hele meldingen hadde vært ok, om det ikke hadde vert for de siste to setningene.Det verste er om det er slangt på: Hvis du ikke sender meldingen videre, vil du være ensom de ti neste årene Jeg fatter ikke at det er mulig? Hvem finner på disse meldingene??

 

Et annet eksempel er meldingen på toppen av dette innlegget. Når du har noen venner du er redd for å miste, må det må jo være mye bedre å sende “Jeg vil ikke miste deg!” enn å sende “Send denne meldingen videre til de du ikke vil miste…”

Hvorfor ikke heller sende noe hyggelig til de vennene? Hvorfor sende en oppfordring, noe de føler seg tvunget til å gjøre? Jeg skjønner virkelig ikke greia. Bryr vi oss virkelig så lite, at vi sender meldingen videre “for å være hyggelige,” eller for å føle oss bedre? Da mener jeg at det er hundre ganger bedre å endre meldingen sånn at den virkelig blir hyggelig. Det tar ikke så lang tid, og mottakeren slipper å føle seg tvunget til å videresende. Det er utrolig lettvindt å bare fjerne de siste “masete” setningene.

 

FORSLAG TIL MELDINGER DU KAN SENDE TIL VENNER:

-Tenkte på deg, og innså at jeg er utrolig glad for å kjenne deg!

-Håper vi kan treffes en dag snart! Jeg savner så å tilbringe tid med deg.

-Du er innmari viktig for meg, og jeg kan ikke se for meg hvordan livet hadde vært uten deg!


Når disse “malene” er fåreslått, vil jeg bare si at slike meldinger bør være spesielle, ikke generelle. Da mener jeg at det bør være personlig, og ikke noe som kan passe til alle personer. Hør bare forskjellen på de to neste setningene:

-“Du er fantastisk! Jeg digger deg!”                           

-“Det er helt fantastisk å være samen med deg! Jeg digger at du alltid er positiv, og ler på en så artig måte!”

HVIS DU VIRKELIG VIL GJØRE NOE FINT, Bruk litt tid på å finne personlige ting å skrive. Det er vanskelig, men verdt det! Det er det som virkelig treffer, selv om det alltid er fint å vite at noen tenker på deg.

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjedemeldinger

  1. E så enig i d du skrive! Kan ikkje fordra alle dei kjedemeldingan så florere på f.eks. facebook.
    Når d e sagt, ein liden ting så irritere ein norsklærer..:P Alle gången i innlegget når du skrive “vert”, sko dar stonne “vært”. “Vert” betyr f.eks. ein så servere på ein restaurant. Udenom d e rettskrivingo di plettfri:):):)
    Hb ikkje du tege dg nær av at eg rette på dg:)

  2. Enig, så enig! Du har så rett. Er så møkka lei av de meldingene der.
    Men jeg må vel bli flinkere å skrive personlige meldinger til nære og kjente. Jeg gjør det ofte, når det gjelder kjæresten, men venner? Sjelden, dessverre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *