2. FROST

Categories P Julekalender

Hver dag før jul skal jeg legge ut et ord, en sang og et bilde som betyr noe for meg…

 

Dagens luke inneholder ordet frost. Det er fordi det har vært frost i natt. Ikke helt den første frostnatta, men i hvert fall den første i advent. Frosten er jo også en stor del av advent: Ventetida før jul. Den gjør bakken hvit, og vannet hardt. Ganske vakkert i grunn. I hvert fall når trærne blir helt hvite av rim. Eller når alt er dekket av et tynt lag med is. Eller når du kommer ut, sola står opp, og du kjenner varmen fra sola blandet med kulda som henger i lufta; Til sammen  total friskhet!

Frosten er også farlig og glatt. Det er fort gjort å falle, og ikke noe morro å kjøre scooter lengre. Jeg har parkert scooteren for vinteren.

Det mest karakteristiske med frosten må allikevel være kulden. Med en gang jeg kommer ut kjenner jeg den bitende følelsen i ansiktet. Får gåsehud nedover beina. Pakker på meg lag med ullundertøy og boblebukser. Nå er den tida i gang…

musicnodes
Casting Crowns: Slow Fade

Tok bildet i dag, på turen min med Chessie. Måtte ut for å få en pause i matte-pensum-lesingen. Snart Eksamen!!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *